Pages

tisdag, mars 10, 2009

Veckan.

igår var vi på förskolan i skiftinge igen..
det var dock öppet för alla åldrar så det var
inte bara bebisar där.. men vi ska dit imorrn igen..
och då är det bara bebisar igen. :)

så idag hade vi tänkt ha en slappar dag då
resten av veckan är typ planerad..
som sagt onsda - öppna förskolan
torsda - bvc och marie kommer över då P åker på
kryssning och kommer vara borta till fre. kväll.
freda - ska till min morbror och ingifta moster på kvällen
lörda - melodifestivalen final hemma hos kop och han flicka.
dessutom ska vira sova borta för första gången hos sin mormor.
sönda - slapp

det var så jag trodde veckan såg ut..
tills jag fick ett samtal för inte så lång tid sen.
tiden på bvc var inte på torsda.. den var idag, tisda.
som tur är bor vi ju porten brevid bvc här i måsta..
och det var ju öppna nu så vi gick dit och vägde och mätte vira. :)

angående lördag är jag faktiskt lite nervös..
inte för att mamma inte ska klara det..
menar hon har ju tagit hand om mig.. och jag är ju här. :)
nee mer hur det kommer vara att faktiskt lämna bort henne så länge.
men sen vill jag att hon ska ha en nära kontakt med sin mormor..
och sen är jag ju faktiskt inte bara mamma..
jag är lilian också och bara för man är mamma
så är man en person också.

dock finns det ju människor som ska dömma jämt..
som måste peka finger och säger att man ska göra si eller så..
men oftast är ju det bara folk som är bittra i sig själv som gör sånt.
såna som inte har något bättre för sig om dagarna..
eller va säger du?

xoxo.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag säger go for it. Klart hon ska sova hos mormor! =)

För mig kändes det förvånansvärt lätt att lämna bort första gången. Fast iof, om vi räknar aaallra första gången jag var ifrån honom öht, så var det när jag åkte till malmamarkan och Ville var hemma med sin pappa. Då blev det blött i ögonen. Hehe

Harmonisera Mera sa...

Håller med Marie, go for it om det känns bra för dig. :)

Anonym sa...

Har din avslutning något med mitt uttalande i min blogg att göra, om att jag ej förstår varför man har så bråttom med att kunna komma ifrån sitt barn, så är det trist om jag trampade på några tår! Alla väljer själva hur man vill leva sitt liv o varje mamma är den bästa för sitt barn! Men min tanke är att JAG väntar med den biten..men det är vanligt och helt upp till var o en! Har det inget med mig o göra så är det bara allmänt tråkigt om du tycker att folk går omkring och är bittra och ej har bättre för sig om dagarna!

Anna Högrelius sa...

jag tycker att du ska göra precis så som du känner för! Glöm bort vad andra människor tycker och tänker, bara du och Elvira mår bra.
Isadora var drygt 6 månader när hon sov borta första gången, och anledningen till varför det inte blev tidigare var för att vi inte hade något viktigt planerat eller för att vi kände behovet av det. Men sen hur andra mammor och pappor känner får stå för dem. Man ska inte glömma bort sig själv bara för att man blir förälder!