Pages

lördag, februari 18, 2012

Delfinal 3.

Då var det äntligen lördag och dags för Mello igen. :)
Himla skönt också att jag denna gång dragit fram laptopen
och slipper klicka på min samsung så den nästan är påväg
in i döden när jag har några låtar kvar. hehe :)

Förra veckan visste jag med typ 99% säkerhet att Munther pojken
skulle helt klart gå vidare till globen.. denna gång vet jag
knappt vilka som är med förutom Ranelid som det varit
sån himla mediahype runt denna karl, för mig känns han som
yttligare en thorsten flink människa som jag inte vill ha där.
Men jag blir gärna överaskad. :)

Alltså, men bokade dom bara in Helena att vara programledare
första programmet? förstår inte varför dom marknadsfört att det
skulle vara 3 programledare när det bara är 2 och inte behövs fler heller.

Youngblood - YoungBlood
Hopsatt Pojkband av Kempe, för mig jag såg dom på uppersittarkvällen..
kanske var ett annat pojkband. Men hur många kan det finnas? ;)
Jag har aldrig varit någon som dragits ner i pojkband eller liknande.
Pung greppet som dom körde i sitt dansnummer fick mig iaf att skratta.
NJaa.. jag vet inte. Inte impad. Kanske? Mellanmjölk.

Maria Benhajji - I mina drömmar
Tydligen nätjoker, hoppas det är en bra låt. :)
Fin ballad och tycker om scenen med alla ljusen.
Men griper inte tag i mig, inga hår reste sig på mig.

Mattias Andrésson - Förlåt mig
M:et i EMD, den mest anonyma av dom..
Yttligare en Okej låt, är det bara sånt den här gången?
Men känns ändå som bäst hittills, Ps favorit.

Love Generation - Just a little bit
Förra året tyckte jag inte om att LG stod mot Loreen i andra chansen.
Hoppas dom har bra låt i år så de går vidare.
öhh, vad har dom på sig?! ser ju ärligt talat inte klokt ut.
Men dom verkar ju gilla svart/vitt kombinationer.
Jag kan knappt konsentrera mig på låten pga kläderna.
Men jaa helt okej, kommer säkert hamna på min spotifylista.

Carolina Wallin Perez - Sanningen
Oh, Hennes version av Utan dina andetag är ju himla bra.
Ser fram emot detta! Jag tycker om den här, äen om jag inte är megasåld.
Ler dock lite när jag tänker att hon fick lite tyg av LG
till att göra klänningen vid axlarna. :)

Andreas Johnsson - Lovelight
Tillbaka efter Carola fjaskot.
Låter iaf himla Andreas Johnsson.. men va är det här!?
ska allt bara vara blaha blaha?

Molly Sandén - Why am I crying
Åh snälla Molly ge mig en smäktande Disney ballad.
Tycker det är väldigt lite sånt iår, måste ju ha en sån i finalen.
Första som får in mig! Den här kommer få min röst. :)
Vet dock inte om jag tycker hennes kläder var jätte smickrande för
hennes kropp även om P kommenterade att jag skulle skaffa en sån outfit
när man fick se baksidan av henne, så nått gjorde den iaf. hehe

Björn Ranelid feat. Sara Li - Mirakel
Då kommer alltså mediastormen, hoppas det blåser över fort.
För inte kan det här bli bra? Verkar som han badat i brun utan sol.
öh, key ska han prata i hela låten eller? Det är ju inte sant.
Men jag tycker om refrängen, kunde inte den fått en egen låt.
Släng ut Ranelid och låt bara Sara Li köra hela låten.
För det är en låt jag skulle röstat på.

Tycker hela startfältet varit mellanmjölk hela vägen,
Molly var helt klart bäst och sen kom Carolina.. men resten..
för Ranelid kan inte ens räknas som ett riktigt bidrag tycker jag.

0 kommentarer: