Pages

fredag, februari 10, 2012

Gubbe.

Viran hade fått tillåtelse att kolla på Tv i vårt sovrum. Hon ville se bumbibjörnarna som blivit en ny favorit här hemma.

Jag var kvar på undervåningen. När jag kommer upp sen ser jag bara att hon målat, med tavelkrita, på garderoben och lite på lakanen. Blir arg och säger att man ska rita på papper. Vi hade nu lite bråttom då vi skulle hämta P så struntade i att göra nått åt det.

När P sen skulle lägga Viran och såg detta blev han också upprörd men såg även det hon ritat på golvet och frågade vad hon ritat där. Ritat pappa med hår säger hon då. P mjukarnar såklart, även om han tyckte hon mobbades lite hehe, men han påpekar dock ännu en gång att man ritar på papper.

Jag kom upp hit för ett tag sen och ser ner på golvet och det är ju en gubbe. En gubbe med ögon, mun och hår. Helt otroligt. :-)

Så även om hon ritade på golvet och det är långt ifrån första gången hon ritat där hon inte får. Som typ golv, byrå, tv m.m. Så är jag ändå stolt över denna första gubben. Synd att det kommer torkas vårt imorgon. Men kommer nog fler gubbar. :-)


0 kommentarer: