Pages

fredag, februari 24, 2012

Rökfri.

Jag har en sak att erkänna, sen nått år tillbaka nästan
typ när vira blev ammningsfri ungefär skulle jag tro,
så blev jag fritidsrökare kan man säga.
Alltså på kvällarna när viran somnat så har telefonen åkt fram
och några gånger sen under kvällen röktes det.

Detta är inget man egentligen erkänner då rökare är ju världens
sämsta människor och vem vill vara en av dom?!

Men den 16de januari försvann en stor del till varför jag rökte.
Jag är en socialrökare och utan den socialabiten så är rökandet rätt värdelöst.
Dock är det ett beroende och jag kan ärligt talat säga att jag kunde inte
sluta på en gång och därför körde jag en cigg om kvällen den veckan ut
och sen hade jag en kvar och den tog jag den 25te januari.

Så imorgon har jag varit rökfri 1 månad, och nej jag räknar inte in
feströkning i detta då jag festat 1 gång under denna period och då rökte.
Kommer även fortsätta att feströka i framtiden, iaf som jag känner idag.

Men oavsett det så är jag himla glad att jag just nu inte röker om kvällarna längre.
Dock saknar jag mina telefonkvällar och kvällarna har blivit oändligt tråkiga.
Saknaden av en viss person är stor, himla stor.
Dessutom har jag börjar äta en hel del skit och därav gått upp i vikt.
Inte vågat ställt mig på vågen för att se hur mycket. Men jag känner det.
Kanske inte bästa tiden att gå upp, då jag inte vill gå upp utan gå ner tills
i sommar då bröllopet kommer, men jag hinner nog tills dess ska ni se. ;)

Det som jag tycker är sämst dock är att jag börjat hosta upp mörka slemklumpar,
vilket jag inte gjorde under tiden jag rökte, då slemhostade jag bara. hehe.
Kanske äcklig information men som om jag skulle bry mig om de. :P

Men men, strunt samma, rökfri 1 månad var det jag tänkt skriva om.
Yeaj, high 5 och allt sånt där till mig! :)

2 kommentarer:

Fröken M sa...

Grattis !!! Gud va skönt :)

Anonym sa...

Grattis du har vunnit en tävling i min blogg :) http://millahoman.blogg.se/2012/january/tavling-presentkort-1.html

Kram // Millah