Pages

torsdag, februari 02, 2012

Flängt.

Idag har jag flängt runt här i stan och bröllopsplanerat.
Eller först var jag på amarant och bokade in ett tårtmöte
tills nästa torsdag för jag skulle till janelings och ville inte
bli helt tagen som man kan bli när man sitter där och får höra
massa bra idéer så man bara säger "Det tar jag!"
Utan nu ska jag vara ekonomisk och kolla runt,
och tror jag hittat vart vi ska ta tårtan ifrån.
Men kommer till det längre ner. :D

Fick himla bra förslag iaf på janelings.
Först en sockerkaksbotter eller mördegsbotten med
Chokladmouse i botten, marängbotten imellan och sen
jordgubbsmouse med bitar med ett vitt choklad staket runt tårtan
och runt det ett lila sidenband och på tårtan olika lilafärgade blommor.
Låter det inte himla bra? :D Dock kostade den 65kr/biten.
Vilket skulle betyda mycket mer än jag budgeterat tårtan till.

Efter det åkte vi till Ticket för jag hittade inga bra priser på flyget
på deras sida, men hon som jobbade där knappade in att vi skulle
åka den 2dra nov med swizairline, mellanlanda i zurich fast bara
med 1 timmes uppehåll och sen fortsätta mot San Francisco
och där är vi på eftermiddagen någon gång.

Hemresan kommer ske med ett nattflyg från Los Angeles
till New York vid 6.30 kommer vi vara där och kommer
sen kunna spendera 1 dag i New York, dessutom slipper
vi ta ut vårat bagage och kan bara ha vårat handbagage med oss.

Jobbigaste som kommer bli är att vi kommer vara borta från viran
i hela 13 dagar då vi kommer landa i Sverige igen den 15 nov.
Allt kommer gå på ca 18.000kr för flygbiljetterna för oss båda.
Vilket då jag när jag kollat blev himla "billigt".

Nu måste jag prata med min vän i SF innan vi kan boka detta
och med P mer ingående och pengar måste isf föras över.
Så bokningen kommer förmodligen ske imorgon, vilket betyder att vi
även måste betala det imorgon. Men vi skulle sen kunna lösa
in våra presentkorten som vi förhoppningsvis kommer få på bröllopet,
och få tillbaka då det vi har i presentkort insatt på kontot i efterhand
eftersom väntar vi till juni att boka så kommer bara priserna tyvärr gå upp.

Efter det fikade jag och mamma lite på stan och sen åkte
vi förbi konditoriet på sveaplan där dom bara tar 32kr/biten
Där verkade dom kunna göra typ samma tårta för mer än hälften
av vad dom ville ha på janelings, även vad dom verkar ta på Ica Maxi också.
Där har jag hört ca 45kr/biten såå verkar ju himla bra.
Skulle återkomma till dom på sveaplan på freda i nästa vecka,
då har jag även varit på amarant och kanske fått lite nya idéer därifrån. :)

1 kommentarer:

Sanna sa...

Jag kan verkligen rekommedera konditor Hans som driver Amarant i Torshalla, 21kr biten. De gjorde ett jattebra jobb med var brollopstarta!