Pages

torsdag, januari 03, 2008

Nytt år, nya tag.

nu är det då 2008.
och det är nu man egentligen ska ta tag i allt.
allt som är jobbigt.

det orkar inte jag..
såå jag låter det gå till jag får ork att ta tag i saker istället.
vilket ofta leder till att jag aldrig gör det.

menar idag försökte jag ta tag i min akassa
som jag väntar på besked från om jag får någon ersättning
då jag egentligen bara går på halvtid..
(tack vare att folk har semester så får jag ta deras tider. )
men inget beslut verkar komma därifrån det närmaste taget.
suck. ska det vara så svårt att ta ett beslut?
menar sen om jag inte tycker om det då kan jag förstå att det tag tid..
men ett beslut överhuvudtaget skulle vara trevligt..
menar jag började ju bara skicka in papper i september.
och fortfarande inget beslut.

dock är jag glad att jag bytt från alfa till handelskassan.
tar mig max 2 min att komma fram till handels..
till alfa får jag stå i nån kö med 40 framför mig. uscha.

sen har jag faktiskt tagit tag i en sak till..
hade egentligen tänkt att vänta till jag fick mitt medelande
om när jag ska göra sånt där prov om jag har cancer.
men när jag i förra året fick veta att de först inte hade mig..
och sen fick veta att den provtagningen sker i stan ..
tänkte jag att då kan jag lika gärna boka tid till sesam för att
ta ut den här staven.

fick tid den 24 januari 15,00.
45 min skulle det ta..
jag undrar vad det är som kommer ta så himla lång tid?

0 kommentarer: