Pages

torsdag, januari 24, 2008

P-stav = Gone.

staven är nu inte i min kropp längre.
just nu sitter jag med ett bandage runt armen.
börjar göra lite smått ont.
mest när jag rör den och så.

tror mest det är tejpen som håller ihop
huden där hon skärde.

hon hade lite problem att få tag på den.
men efter lite gröpande fick hon ut den.
och den var inte som jag tänkt att det såg ut.
var bara en liten vit pinne.
fattar inte hur det funkat egentligen.

prick 15.00 kom vi in.
ca 15.25 lämnade vi sesams mottagning.

var rätt nervös innan..
mest pga bedövningssprutan.
men också för man hört så himla många
skräckhistorier om när folk tagit ut sina stavar.
men det gick helt klart bra..
förutom att barnmorskan fick lite kramp i sin tumme hehe.

stav är helt klart det alternativ jag kommer ha senare i livet.

1 kommentarer:

Anna Högrelius sa...

Jag ska sätta in spiral när jag ska in på efterkontroll om några veckor. Den är utan hormoner och sitter i mellan 3-5 år. Verkar jättebra, och skönt att slippa hormonerna också. Jag blir lite galen av dom. :P