Pages

söndag, november 09, 2008

3 Veckor!

fått information från D att enligt den BM hon
hade på sin föräldrargrupp (hennes egna reflektion)
så var det så att kan man titta på ens mamma
ang. hur ens förlossningen ungefär kommer bli..
och om man tittar på hur pappans mamma
så ska man kunna se ungefär hur om man kommer
gå över eller föda tidigare än det beräknade födelsedatumet.
inget som är bevisat.. men en tes den BM hade.

detta skulle innebär för mig att
jag kommer gå 3 veckor (!!!) över tiden..
mitt vatten kommer allså gå den 2 feb ca 4 på morgonen..
därefter så kommer det inte hända så mkt då
jag kommer få kämpa för att få igång värkarna..
för att sen föda ut ungen sent på kvällen ca 21.

inga optimala förutsättningar direkt måste jag säga.
men som sagt.. det kommer ju gå det med..
inte som bebis kan bli kvar där inne iaf.
nån gång kommer den ju komma ut. :)
men får man ens gå 3 veckor över bf nu för tiden?

xoxo.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tror 3 veckor är max. Men vanligast verkar vara att de sätter igång efter 2 veckor.

Vet inte när vi kommer i tidningen. Man kommer med allt eftersom i mån av plats, så det kan säkert ta ett tag.

Anna Högrelius sa...

3 veckor är max, och de jag känner som blivit igångsatta har det varit så lång tid. Men det där testet är ju bara på låtsas känns det som.

Anonym sa...

Hehe, ta allt med en nypa salt gumman =) Men jag kan förstå att det kan kännas tungt om du ska gå på de premisserna! =)