Pages

torsdag, november 20, 2008

Städning.

dragit en vända med en dammtrasa över lägenheten..
eller jaa iaf köket och vardagsrummet.
sen langade jag även in lite kläder i tvättmaskin,
så nu snurrar den runt.

borde väl egentligen dammsuga lite..
och borde egentligen dammat även i sovrum och bebisrum.
men nee nu har jag duschat av mig rengöringsmedelslukten..
som ärligt talat för mig luktar smuts.
spelar ingen roll vilket rengöringsmedel vi pratar om.

jag förstår egentligen inte det här med städning..
menar jag städar mer än jag nånsin gjort..
och ändå finns det alltid något mer som man kan göra.
det är som det aldrig går att få tipptopp.

speciellt när jag inte kan tvätta fönster..
och dessa fönster aldrig blivit tvättade.
måste fråga om nån kan göra det för lite pengar..
egentligen spelar det ju inte så stor roll..
vi har ju alltid persiennerna nedragna.. men ändå.
om allt annat är nästan tipptopp såå..

egentligen hade jag inte behövt göras nått idag..
för P gav mig sitt tillstånd att vila..
haha är han inte för generös?

xoxo.

1 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.viivilla.se/Gor-det-sjalv/Stada-Halla-rent/Tvatta-fonster-utan-flackar-eller-rander.aspx

eller

http://www.tv4.se/Artikel_488817

mkt enkelt ;)