Pages

söndag, juni 07, 2009

180 grader.

i natt var vira lite knäpp.. :)
ammade henne sista gången vid 21.30..
hon vaknade nån timme senare.. men jag vaggade
henne då till sömns som jag gjort de gånger hon gnyr.
hon somnade om.. och vaknade nån gång vi 2.30 tror jag.

då gnydde hon inte men hon höll på att böka som sjutton..
men jag började gunga.. men det verkade inte hjälpa..
dock gnällde hon inte utan mer pratade så därför kände
jag att nee jag väntar med att ge mat.
hon kanske klarar sig en timme till eller nått..
vira fortsatte att vara vaken till en 4 ungefär.

och lite då och då tittade jag till henne där hon låg och bökade..
för att till min förvåning när jag kollade på henne
så hade hon vridit sig 180 grader..
hon låg alltså som Pippi Långstrump med fötterna på kudden! :D
hur hon lyckats det vet jag ärligt talat inte..
men lyckats hade hon iaf.

la henne efter ett tag tillbaka som hon ska med huvet på kudden
fortsatte att gunga på sängen och vid 4 somnade hon
alltså igen och det utan att äta. :)

dock vaknade hon igen efter en timme och då var hon mer
än gnällig och då gick det inte att vagga henne så då fick hon mat.
men det betyder att hon klarade sig utan mat i 7½ timma! :D
visst jag fick fortfarande inte sova hela den tiden..
men va gör det.. det lär ju komma med tiden. :)

men eftersom jag inte fick sova i natt..
ska jag nog gå och joina vira inne i sovrummet.
vi har ju vart på babysim och då slocknar hon alltid som ett ljus.
P är ändå och kollar till sina uthyrda på olika tippar.

senare idag blir det att rösta (pirat!)
och sen åka och fira Ps mamma i efterskott på morsdag. :)

xoxo.

2 kommentarer:

Anna Högrelius sa...

Hoho, nu börjas det! Var redo för att Viran kommer ligga huller om buller i sängen. ;]
Vi har haft våra stunder här hemma när vi skrattat halvt ihjäl oss åt Isadora. Benen utanför spjälsängen var en favorit länge. ;]

Oh ja, Isis har fått en plutmun utan dess like. Jag har ju rätt plutiga läppar så det ligger i släkten. ;]

Anna Högrelius sa...

Det kunde ha varit vi, men det var det inte. Dock vet jag vilken båt det var, för vi åkte förbi och hälsade. Det var en gul segelbåt! :]