Pages

torsdag, juni 18, 2009

Midsommar.

just bakat bottnarna till en Pinocchiotårta
som jag tänkte bjuda på hos mamma imorrn.
vi får hoppas det bli bra.. aldrig bakat den förut.
blir med belgiska jordgubbar och grädde på. mumma! :)

jaa imorrn ja.. först kommer vi vara hos mamma och äta
den vanliga midsommarmaten.. som nog andra skulle
kalla julbord/påskbord.. minus skinka..
då mamma inte hittade nån helgskinka alls.. :(
annars brukar vi ha det med.

sen blev vi bjudna idag till stallarholmen av kop och elli..
så efter lite flörtande med mamma så sa hon ja!
till att passa vira.. vi hade nog tagit dit henne om hon
inte kunnat men nu kan man dricka också..

och ikväll drack vira upp nästan nästa allt av den 100ml
ersättning som hon erbjöds idag.. och det med bara lite protester.
behövde knappt tutta nått efteråt.. dock så läste
jag på en sån där ersättningstetra att dom ska äta 160-200ml.
det är hon ju långt ifrån att äta.. men det kommer väl. :)

Dock vet jag varit med henne idag..
hon sov bra på förmiddan och så som hon ska.
men 15 - 15.45 sovstunden hoppade hon över..
nästa sovstund var inte förens vid 18 men då ville hon inte
heller sova utan hon sov bara en lite stund i bilen från mamma.
nu verkar hon vakna igen efter hon bara sovit 40 min.. :(

men Glad Midsommar på er! :)
xoxo.

1 kommentarer:

Denise sa...

Charlotta drack bara 60 ml när hon fick ersättning när jag var tom i brösten, så jag tror att när de äter så ofta som våra gjort, då är det mindre än vanligt. Småätande helt enkelt. Hon kommer äta mer och mer! Igår sög C i sig 250 ml välling snabbt =)