Pages

söndag, juni 21, 2009

Midsommarafton.

på midsommarafton var det full fart hela dagen..
redan vid 11 bar det av till mamma för att hjälpa till,
och vid 14 var det äntligen dags att få äta
av all den goda midsommarmaten :)
och sen även av min hemmagjorda tårta..
den vart helt okej.. men kan säkert bli bättre.

vid 16 bar det sen av mot Stallarholmen där
kop och elli väntade i en sommarstuga.
där bjöds det på först en förätt; advokado med skagenröra
och sen grillad oxfile med färsk potatis i ugn..
till det en vitlöksås och en bea. sås.. och sallad såklart. :)

resten av kvällen pratades, skrattades och dracks det en hel del.
hade himla trevligt och plötsligt var klockan 2
och vi drog oss mot våran lilla gäst stuga.
det är konstigt hur jag aldrig lyckas sova ut när jag inte har vira med.
den här gången var det så himla kallt och att P lät som ett snarktåg
som gjorde att det inte riktigt ville sig med att sova.

försökte pumpa vid en 6 på morgonen men då ville det sig inte..
men när jag sen vaknade vid 10 så kunde jag knappt resa mig.
P fick helt enkelt dra mig upp.. :)

frukost avnjöt sen i strålande sol.. himla mysigt.
vid 13 drog vi hem och hämtade vira hos mamma.
där hon hade sovit 22.30 - 5.30 för att sen bara äta lite och
sen fortsätta sova till 8.. varför sover hon inte så hemma för?
man blir ju inte lite avis.. men vira åt faktiskt bara kl.3 inatt
dock så vaknade hon några gånger och babblade..
så det går ju frammåt det gör det.. :)

xoxo.

1 kommentarer:

Denise sa...

mmmmm...tårta