Pages

torsdag, juni 11, 2009

Går inte.

nee det går inge bra på nätterna..
gått 1 vecka nu med försök att få vira att
sova utan att äta så himla mycket.
trodde jag iaf fått henne att avstå från 1nattmål..
även om hon var vaken då och så.

men inatt var hon riktig gnällig då hon vaknade vid 3..
och inte som hon varit och bara legat vaken annars..
så jag gav henne mat.. men det hjälpte ju inte utan hon
vaknade igen sen vid 4 och vid halv 5 fick hon komma
ner till oss och då fick hon mat igen.
för inatt gick det inte att vagga henne till sömns igen.

ska jag kanske testa och ge henne ersättning på kvällen istället?
skulle det göra det bättre? vet ju att det bara är en fas..
menar hon har ju sovit olika faser ända sen hon föddes..
men hon kanske behöver någe mer.

xoxo.

5 kommentarer:

Sofia sa...

Ni har inte testat med gröt?? Jag var som en levande napp för Nathalie på nätterna ett tag..skulle bara ätas och snuttas..men sedan jag började med gröt då hon blev 4 månader så sover hon gott hela natten..hon äter den ca 18..ammar efteråt och sover oftast då klockan blivit 19..sen sover hon till 06 utan av brott..och dessutom i sin egna säng i sitt rum..är väldigt tacksam för bvc-sköterskan som tipsade om detta :)

Lilian sa...

har ju tänkt att hon inte ska få någe mat förrens vid 6mån.. så jag får isf "stå ut" i 1½ månad till.. kanske dumt.. men men.. tack för tipset iaf. :)

Sofia sa...

Jag tänkte likadant..att jag ville skynda långsamt med maten..men det är väl värt det..både för Nathalie och oss..nu är hon ju verkligen mätt så hon kan sova i ro :) Sen kan ni ju vänta med pureerna tills hon är 6 månader :) Vi har själva precis börjat..endast för att hon är så otroligt intresserad av mat och vad vi äter..så det var bara att köra på med smakprover enligt bvc-sköterskan..annars kan det tydligen bli tvärtom..att dom tappar intresse och inte vill..dessa barn..egna viljor till max så här får man inte göra som man från början tänkt ;) Kör med ersättning annars..hört gott om det med i samma situationer..bara att känna er för :)

Lelle sa...

Ja känner helt igen mig. Nova åt vädigt mycket och ofta på natten. Jag testade både det ena och det andra men ingenting funkade. Även om jag gav henne ersättning sov hon inte bättre. Så det är nog bara att stå ut är jag rädd. Det blir bättre när du börjar med välling vid 6 månader. Jag skickar lite positiv energi till dig och många kramar:) Hoppas vi kan ses så snart vi kommit i ordning i tuna. KRAM

Marie sa...

Vi skulle göra en total återställning, bara för att testa. Men så stod det att det inte gick att hämta inställningar blablabla... O nånstans där på vägen så ändrade Kristian operatör. Då funkade det! =)