Pages

fredag, juni 05, 2009

Nattmat.

vira har under veckan vaknat på natten och ätit
ibland så ofta som MER än varannan timme..
men igår kände jag att nu fick det vara nog.
tänkte att det är säkert jag som tar upp henne för tidigt..
istället för att hon får gnälla lite..
men jag har väl både varit lite slö.. menar man vet ju
att hon slutar att gnälla om jag ger henne mat.
och sen har jag inte velat ha en sur P för att vira gnäller för mkt.

men då P skulle vara föräldraledig idag..
så tänkte jag att då spelar det ingen större roll.
vira fick mat vid 23 när vi kom hem från sthlm
hon somnade med oss nån gång vid 23.30 och hon vaknade
sen första gången vid 2.. försökte då vara stark och inte
ta upp henne utan bara vagga på hennes säng.
men efter 5 min fick det vara nog och jag lät henne äta.

hon vaknade sen efter det 2 gånger men
jag fick henne då att somna om..
när hon sen gnällde vid 5.30.. då hon inte ätit sen 2 så
fick hon äta och även komma ner och sova med oss.
sen åt hon nästa gång vid 8.. men vi sov vidare till 9.30. :)

det betyder 2 matningar på denna natt.. eller 3 om man
räknar 23 matningen som är nattmatning..
en himla stor förbättring mot bara för nån natt sen
då det var 6 gånger på en natt!

jag tror att om jag kämpar lite nu i helgen..
så kanske det kommer funka sen i nästa vecka utan mkt gnäll..
vi håller väl iaf tummarna för det. :)

xoxo.

2 kommentarer:

Marie sa...

Det är ju helt rätt du gör.. enligt mig. Hehe. Fick ju också göra precis sådär. Vägra ge. Ville började ju också o skulle äta sjukt mycket på nätterna. Men icke! =)

pethra sa...

I agree. :) Hoppas det fortsätter i rätt riktning! =)