Pages

lördag, juni 13, 2009

Bäst.

jag kan erkänna att ibland är det jobbigt att amma..
man kan inte vara ifrån vira speciellt länge..
det är jobbigt att sitta klockan 3 på natten och
amma och tänka att är du inte klar snart så jag får sova.

men egentligen så skulle jag inte byta ut det för allt i världen..
inte mot de stunder då hon vaknar och vill ha mat..
när hon ligger där i mina armar och blundar
medans jag stryker min hand över hennes hår..
hon öppnar och stänger sin ena hand på sidan om min mage..
hon sträcker upp den andra handen så hon kan hålla
om min tumme och ibland små pussar jag hennes små fingrar.
ibland tittar hon upp på mig och ler lite fortfarande med
bröstet i munnen och sen sluter hon ögonen igen och fortsätter äta.

jag vet att jag kommer sakna det sen..
sen när hon är stor och inte kan ligga där i mina armar.
och även om jag när jag försöker ge henne flaskan
kan bli rätt frustrerad över att hon inte äter från den..
så finns det nått i mig som tänker att inget går upp mot
det jag ger henne.. det är det hon tycker är bäst..
och det gör mig glad.. att jag faktiskt har nått som är bäst. :)

xoxo.

2 kommentarer:

Marie sa...

Förstår precis. När jag ammade så tyckte jag det var det underbaraste i världen, men när jag slutade så tyckte jag ändå att det var rätt skönt att få lite mer frihet. Tror dock det skulle vara en annan känsla om det hade varit sista barnet så jag aldrig mer skulle amma. Då kanske man hade drgit på det lite extra.. ;)

Men just det där du beskriver, pilla med handen och leendet när de äter... ååh allt sånt gör det så fruktansvärt värt det. Även fast Ville åt varannan timme ganska länge. (ca 4-5 mån) Det var aldrig snack om saken, det var värt det.

Denise sa...

Hmm, jag vet inte om man måste amma för att få det där att vara nära. Jag tycker jag gosar lika mkt med Charlotta även fast hon inte sitter vid bröstet. Sen är det ju allra bäst ur näringssynpunkt att hon får bröstmjölk, men närheten tycker jag är precis densamma. Sen kan jag njuta mer av tiden med henne istället för att bli irriterad över att hon ville ha mat konstant. Och Jakob får också chansen att gosa! =)