Pages

söndag, juni 28, 2009

Helgen.

i helgen har vi bara softat först igår på
Ps föräldrars land.. de har en liten stuga på en ö i kvicksund.
tråkigt till viss del då man aldrig kan ta sig
dit på egen hand och bara mysa jag och vira,
skulle aldrig klara att ta mig ut med båten dit.

idag hade vi avslutning på babysimmet..
fick ett litet töntigt diplom.. hehe.
och sen åkte jag och fikade med denise, jakob och charlotta. :)
hon är så söt deras lilla elvis. :)

efter det chillade vi hemma hos mamma.
blev dock där för första gången i mitt liv bränd av en humla!
det gjorde rätt ont.. men gick över ändå rätt snabbt..
just nu är jag bara lite svullen på tummen..
och mer än så har inte hänt denna helg.

varmt är det och det är sååå himla skönt. :)
vi hoppas det fortsätter hela sommarn.. för mig kan det
gärna vara så här hela dagarna.. regna kan det göra på nätterna. :)
Kan erkänna att hon är himla lik mig på högra bilden. ;)

xoxo.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Usch vilken fläskigt barn, tycker synd om henne.

Anna Högrelius sa...

Anonym: Såna kommentarer som du lämnat gör att vi föräldrar bara skakar på huvudet och hoppas på att du inte har egna barn. Du kan inte må bra...

Lilian, lilla Elvira är en skönhet som mår alldeles utmärkt. Söt som socker och väldigt lik sin mamma! Ta hand om er och skit i såna barnsliga kommentarer som den anonyma skrivit.

Anonym sa...

Jag mår hur bra som helst Anna, tycker bara det är synd för barnen att vara så feta och ha såna valkar, det är varken bra för vuxna eller bebisar. Du menar att man inte får tycka vad man vill om man har barn själv?

pethra sa...

Anonym - Ja det är så synd om Elvira. Knubbiga bebisar lider något fruktansvärt av det. Det är ju inte så att det rinner av dem sen när de börjar röra sig och gå osv. Nej de stackarna måste vara feta resten av livet, och föräldrarna till dessa barn borde sitta i skamvrån för att de ger dem så mycket bröstmjölk de vill ha.

Anna Högrelius sa...

Kan egentligen inte tillägga något mer än det Pethra skrev eftersom det summerade mina tankar men vill ändå addera något.

Isadora (min dotter men det vet du säkert eftersom du med all sannolikhet är samma person som skrev skit om mitt barn - vi har ditt IP-nr!) var knubbig, eller fläskig som du så vackert uttryckte det i samma ålder som Elvira är i nu. Hon åt bra, och vi stördes inte det minsta av att Isadora hade sina valkar. Hela tiden njöt vi faktiskt i fulla drag eftersom vi insåg att hon en vacker dag inte skulle ha sina underbara mjuka valkar.
Och se, vi hade rätt.
Nu är Isadora snart 18 månader och det finns inte en valk runt hennes fina mage. Nej, nu ramlar byxorna ned för rumpan istället!

Hur kommer då det sig att min en gång så tjocka dotter helt plötsligt inte är så tjock längre? HON GÅR!
Blir så jävla irriterad. Alla som har barn vet om att så fort ungen börjar röra på sig så försvinner bebishullet.

Denise sa...

Hoppas aldrig att denna anonyma människa får barn! Ungen skulle växa upp med den sämsta självkänsla någonsin samt förmodligen vara konstant hungrig under spädbarnstiden för att morsan sin har en fi**ig syn på hur en välmående bebis ska vara. Så jävla hemskt när man för över vuxna (pissiga) värderingar på en sådan oskyldig liten krabat. Måtte denna person aldrig få barn *ryser av obehag*