Pages

söndag, juli 26, 2009

Gröt.

idag fick jag ääääntligen i vira en hel potion gröt. :)
fick ju nästan i henne det för 1 vecka sen..
men sen tog det ju tvärstopp.. förmodligen pga förkylningen.

men när jag sen fick veta att mamma igår fick i en
hel potion gröt då tänkte jag att "kan hon, kan jag"
så vi satt där ett tag kan jag medela..
först så körde vi mammas knep som var att ge vira
pipmuggen och den tycker hon om (även med Nan i)
så då gapar hon och då för man skeden snabbt till munnen.
mamma sa att detta även innebar minimalt med kladd..
detta såg jag dock inte skymten av.. hehe
jag är helt enkelt hopplös. :)

iaf så funkade den tekniken bara en liten stund..
sen verkade det som hon klurat ut hur jag gjorde.
men då började jag istället få i henne genom att jag höll i
skeden och hon tog också tag i den och förde den sen mot munnen
så att hon själv var den som bestämde att nu ska jag äta..
alltså tycker hon förmodligen att hon redan "kan själv"
jag bara undrar hur det kommer bli när hon verkligen kommer
till den åldern.. hon lär ju verkligen vilja göra ALLT själv. hehe

i slutet dock fick jag i henne massa genom att hon fick
ha tallriken i munnen och sen håvade jag in skeden då hon
öppnade munnen och på så vis fick vi i all gröt.

det tog lite tid att hitta lite olika tekniker..
men nu hoppas vi dom här funkar för det är ju inte att
hon inte tycker om gröt.. hon vill bara inte äta den.. hehe :)

xoxo.

3 kommentarer:

Mad sa...

Hahaha..Barn är härliga, låter som om du har en madame som redan är bestämd & vet vad hon vill;)

Marie sa...

Men den där bilden är härifrån va ? Eller ser jag helt fel ?

Denise sa...

Alla sätt är bra ;) Uppmuntra att hon vill själv. Låt henne dona med skeden. Lägg inte på så mkt mat so kanske det blir mindre spill. Charlotta sitter med armarna utåt som en liten fågelholk. Vette 17 när hon kommer vilja helt själv. Blir nog när maten är lite mer fast och hon kan plocka själv.