Pages

måndag, juli 27, 2009

Nekat.

inatt vägrade vi vira att få äta på natten..
så hela dagen har jag varit himla seg.
kom inte i säng förens efter midnatt då jag
kollat på Sex and the city filmen.. fortfarande himla bra :)

från då hon somna som var runt 8 tills 12 så vaknade
hon en 3 ggr.. de 2 första lät hon bara lite för att somna om..
3dje gången som var vid 22 - 23 höll hon låda 1h nästan..
då jag och P turades om att gå in och vyssja henne.
de sista 20 min sjöng jag tills hon äntligen somnade.

men sen vaknade hon igen vid 1 eller nått och då ville
hon inte sova igen på ett himla bra tag men tillslut så..
sen var det små vakningar där det kanske räckte att sjunga
en 5 vaggvisor innan hon somnade om igen.
hur många gånger detta skedde och va klockan var..
det har jag ingen som helst anning om.. det liksom flöt ihop lite.

vid 6 vaknade jag och kände att nu ska hon äntligen få mat..
då låg och vaken utan att gnälla i sin säng så jag plockade upp
henne och tog över henne till våran säng där hon fick äta..
dock ville hon inte ha mer än ur en tutte jag som tänkte att
nu skulle hon vara himla hungrig.. men tydligen inte.
men alltså från ca 20 till 6 på morgonen åt hon inget.

efter en stund så gnällde hon igen och då fick hon den andra..
när vi sen vaknade var hon kvart över 9..
shit.. här hade vi fått sova himla länge.. men vira var väl
trött av att ha skrikit en hel del under natten också.
det hjälpte inte så himla mycket för hur pigg jag var idag ..

nee för trött har jag varit hela dagen och trots att jag både
då vira tog sin fm tupplur.. som blev vid lunch..
och när P och hon var ute och gick sov så hjälpte inte det..
skulle kunna gå och lägga mig nu om jag kände för det.
förmodligen sovit för mycket..

vi hoppas att inatt har vira redan fattat galoppen att hon
inte får mat på natten och sover hela den igenom. hehe
drömma kan man ju iaf.. för jag har svårt att tro det. :)

xoxo.

1 kommentarer:

Louise Caroline sa...

Adam började sova hela natten när jag började ge honom välling på kvällen (från 6 månader) och nu sover han från 19.30-20 till 6.30-7 ungefär. Superlyxigt! :)

Ett tips som jag tyckte funkade jättebra när de vaknar och verkar hungriga på natten är att ge lite vatten i flaska, för ofta är de bara törstiga och inte speciellt hungriga. :)

Lycka till!
Kramiz