Pages

torsdag, juli 16, 2009

Värre.

man tror att det inte kan bli värre..
att hon inte kan sova sämre.. men det visar hon..
nu inne på andra natten att det kan hon.
varje timme vaknar hon nu..

försöker att inte ta upp henne på en gång..
försöker att få henne att somna om igen.
en gång lyckades jag och då sov hon i en kvart.
förstår inte varför hon vill ha mat så ofta på natten..
menar hon har inte alls samma behov på dagen..
då får man truga ibland för att få i henne.

jag orkar ärligt talat inte mkt till utan sömn..
menar hon sover inte bra på dagen heller..
försöker få henne och sova.. men hon vill inte..
igår sov hon 2 st pass på 45 min ungefär.
jag hinner knappt somna på den tiden.

patrik har lovat mig en natts sömn..
så på freda åker jag till mamma och sover.
han får ta hand om vira den natten..
förhoppningsvis så räcker en natt med sömn för att
få nya krafter.. dock är det som är knäppt med barn.

hur arg jag än är på henne för att hon inte låter mig sova..
så tittar hon på mig med sina oförstående ögon och avfyrar
sen ett stort leende och poff så är man inte lika trött längre..
iaf för en lite stund. :)

xoxo.

4 kommentarer:

flowerlowa sa...

förstår att det är jobbigt att inte få mer sömn, jag blir sur när Agaton väckte mej kl 6 med bajsblöjja imorse... är nog bortskämd, han sover från 19-07 oftast utan ett pip under natten... men det kan ju vända när som helst så det är bäst att passa på att njuta!

tänkte på en sak, kan det va så att hon växer mer nu och inte riktigt håller sej på amning längre över natten? de säger väl att amning räcker som enda föda fram till 6 månader, sen behöver de lite mer... kanske kan va nått sånt... bara en tanke jag fick! kram

Sofia sa...

Lilian, har du tagit upp detta på BVC???
Elvira är ju en stor liten tjej och är kanske i behov av mer än amningen ger..själv fick jag ju börja med gröt till Nathalie redan när hon var 4 månader för att hon behövde det..tror absolut dte är värt att prova..gör inte dig själv en otjänst med att ej ge gröt/välling än..vissa barn behöver det tidigare än andra..och Vira kanske kommer sova jättagott om hon får bli rikitg mätt :)

pethra sa...

Håller med de andra, hon kanske inte blir riktigt mätt på bara amningen. Förstår att du är trött. :(

Denise sa...

Lilla vän... lider med dig! Det är dags för godnatt-vällingen tror jag!