Pages

onsdag, juli 01, 2009

Röd Lampa.

dan har varit minst sagt händelserik..
och bara halva dan har gått.

började med att vira och jag satte oss i bilen och
åkte upp till mälarsjukhuset där jag ska vara med
i en studie för en ny och naturlig munsårsgel.
so far so good.. det gick bra på sjukhuset och efteråt
skulle vi åka till vilsta för att bada och umgås med pethra och axel.

jag sätter mig i bilen och börjar köra ut från p-huset..
när jag ska svänga ut från p-huset så tycker jag ratten är
trögsvängd så jag tittar ner på instrumentpanelen..
där lyser batterilampan.. och så fort det lyser där..
då vågar inte jag köra vidare.

så jag backar in på en parkeringsplats och ringer P..
han säger att jag ska kolla under huven om nån rem lossnat..
hittar tillslut efter mkt om och men en rem som sitter lös..
P säger att jag ska ta bort den och sen köra hem och ställa bilen.
jag får inte bort remmen så jag säger att P får komma dit.

jag ringer pethra med får telesvar och pratar in att jag
inte kommer komma till vilsta.. lite svårt utan bil.

efter ett tag kommer han och en av hans jobbarkompisar..
det får inte heller bort remmen men vi åker till en verksta..
där lämnar vi bilen och P skjutsar hem oss.

jag är så himla varm då så jag bestämmer mig för att ändå
åka till ut till vilsta fast med buss..
jag ställer mig och väntar på bussen och försöker få i vira lite vatten.
hade tydligen glömt pipmuggen hemma hos mamma..
så det blev att hälla direkt från nappflaskan utan napp..
då hon vägrar dom där små napparna.

försöker hela tiden ringa pethra men får inte tag på henne..
väl inne i stan byter jag buss till den som går mot vilsta..
precis innan bussen ska gå.. ringer pethra och berättar att dom
är på väg därifrån så jag hinner precis hoppa av bussen innan den åker.

dock hade då redan 2an.. bussen hem.. redan åkt..
så jag gick till fristadsgrillen för amma vira och ta en glass..
vira vägrade dock att ta den så försökte få i henne lite vatten till.
tog mig en glass och när en ny buss kom satte jag mig på den.

nu är vi hemma.. vira verkar ha feber.. 38.5 och bajsar illgrönt.
försöker kyla ner henne med våta kalla handdukar..
men hon verkar inte mindre pigg än vanligt.. så jag är inte orolig.
försökt att få henne att äta lite nu.. och det gick inge vidare..
ska försöka lite till.. om inte det går blir det vatten.

xoxo.

1 kommentarer:

Denise sa...

Fy vilken dag! =(