Pages

tisdag, juli 14, 2009

Se upp!

nu kommer jag klaga lite.. så ni vet. :)
har fått tillbaka min mens.. suck, pust och stön!
tycker iaf jag kunnat fått ha den borta medans jag helammar..
menar den har ju lyst med sin frånvaro hittills..
men nej den var tvungen att komma!

kanske är därför jag behöver ett litet klagoinlägg..
vill klaga på att mitt myggbett fortfarande växer..
den där lilla myggan som fick mig måste prickat precis rätt så
att dens gift spred sig över hela min överarm.. 6cm i diameter är det!!
börjar nästan undra om det inte var en broms som bet mig.
dom vet jag ju att jag är allergiska mot.

sen har vira börjat nypa mig riktigt riktigt hårt när hon ammar..
så hon nyper mig precis i vårtgården.. inte ett dugg skönt..
det gör faktiskt riktigt ont och om hon inte får ligga med sin hand där
då blir hon sur och vill inte äta.. så jag blir nypt flera gånger/matning.
trott flera gånger att nu nöp hon så jag började blöda.. men icke.

sen får jag fortfarande inte sova.. hon ammar fortfarande
var 2 - 3timma på nätterna och jag börjar faktiskt tröttna.
P har tröttnat och sover ute på soffan sen 2 nätter tillbaka..
han tycker han får sova mycket bättre där.. och klart han ska
få sova.. onödigt att vi båda är trötta.. inte mkt han kan göra ändå.
men jag funderar på att kanske släppa lite på mina principer och
inte ge innan 6 månaders dagen.. menar är ju bara 1½ vecka kvar.
men jaa.. P vill inte ens att vi börjar då.. han tycker jag ska fortsätta
någon månad till.. vet inte riktigt varför han tycker det.
kanske för att jag från början ville helamma 7 - 8 månader..
men helamma kommer jag i praktiken fortfarande göra även om vi
börjar med smakisar.. även om jag hoppas det kommer gå
ändå rätt snabbt med att få till ett mål på kvällen med gröt.

sen en sista grej.. ni kommenterar väldigt lite nu för tiden..
och skriver.. okej att det är sommar.. men folk surfar väl
även på semestern.. och särskilt fint väder är det ju inte heller..
skärpning gott folk! :)

nee nu får klagandet vara över.. om nån timme är det nog
dags för viras eftermiddagslur och jag tänker joina henne.
tror jag behöver det.. så länge folk slutar att slå på sina mattor..
man borde förbjuda såna där mattställningar! :)

xoxo.

4 kommentarer:

Marie sa...

Jag lägger en kommentar då. Hehe. Principer är inget du får nån medalj för, så om du är trött, gör nåt åt det. Det är vad jag tycker. Sen är det inte säkert att hon sover bättre på gröt, men det känns nog bra skönare att ha försökt iaf. Helamma 7-8 mån är ju inte ens någon rekommendation, så varför P tycker det, det förstår jag inte riktigt. =)

Denise sa...

Håller med Marie- man rekomnmenderar inte helamning längre än 6 månader, de behöver annat. Kan det vara så att P är rädd att han ska få mer uppgifter? För nu kan DU lämna över Elvira så att han får mata henne? Fråga och ge dig inte utan att få ärligt svar. Hoppas verkligen inte han är så lat. =( Sen tror jag det är viktigt för utvecklingen att hon får smaka på och lära sig äta ngt annat än flytande föda. Jag skulle aldrig ha fortsatt att amma om jag mådde som du, eller om min sambo flyttat ut till soffan. Herregud, det är inte värt det Lilian. Det finns andra sätt, låt inte familjelivet bli lidande för att du har principer ;)

Jakob sa...

Jag hänger på och håller med er båda. Jag tror ni har rätt både om maten och om Patrik, haha. =)

Mad sa...

Wincent är likadan. Han äter fortfarande på nätterna..jag ger honom gröt varje kväll nu..men han äter ändå! Du gör nog rätt i att börja försiktigt med smakisar..jag menar det tar ju ändå tid att komma upp i hela portioner!
Amma så länge du känner att det känns rätt!

Tradigt med mensen..Min är fortfarande spårlöst försvunnen och jag letar inte efter den ;)