Pages

tisdag, februari 17, 2009

BVC, 3veckor.

Jaa då var det dags för vira att vägas och mätas igen.
idag är hon 24 dagar.. och hon bara tjockar på sig ännu mer. :)

Hennes värden:
Längd: 55,5cm (+1½cm sen förra veckan)
Vikt: 4680gr (+280gr sen f.v, 920gr sen födseln)
Huvud: 36,2cm (+0,6cm sen f.v)

nätterna har gått bra.. vira sover dock nu i våran säng.
vågar inte flytta henne till hennes säng med rädsla
att hon ska vakna och då börja skrika.
så det får vara så här för nu.. hon somnar när jag liggammar..
och där blir hon kvar.. tills hon vaknar och ska amma igen.

men kan ju inte säga att jag sover lika bra med henne isängen.
man har hela tiden det i huvet att hon ligger där.. det är ju iofs bra..
vill ju inte rulla över henne eller nått.. hehe
sen när hon sätter igång och viftar med ben och armar..
jaa då vaknar ju jag.. men jag vaknar ju så fort hon gnyr lite. :)

xoxo.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men visst ääääääär det mysigt! =)

Denise sa...

Hur ofta vill hon ammas då?
Jag tyckte det var skönast att ha henne i sängen när det var varannan timme. Nu när det är var 4e ungefär så ligger hon i sin egen säng. Då sover jag bättre också, och man är mer utvilad under dagen.

Denise sa...

Förresten så väntar du inte på ngn bebis magen fortf... infon om dig själv är förlegad ;)

Anonym sa...

När dom är så där små sover dom bäst då dom får ligga brevid en då dom känner tryggheten och hör dina/era hjärtslag. Skönt för er att det blivit bättre på nätterna. :)