Pages

lördag, februari 28, 2009

Flaska.

så har man varit ute och gått i 2½ timme
idag med.. jag är så stolt över mig själv. :)

idag var det mamma och jag som tog en promenad..
först begav vi oss till pingstkyrkans secondhand..
men det var på tok för mycket folk för att man skulle
kunna gå runt där och titta med en barnvagn..

så vi fortsatte vidare till jysk..
där hittade jag ett coolt tyg som ska bli viras gardiner.
måste be min svärmor lite fint så hon kan sy det åt mig. :)
därinne blev vira lite sur.. så vi struntade i babyproffsen
och gick vidare mot ÖB.. vi gick dock inte in där..
utan svängde vidare mot ica slagsta där vi inhandlade
lite bröd så vi kan göra lite varma mackor.

nu har vi precis testat om vira kan matas med flaska..
och jag vet inte om det var för hon var jätte hungri..
eller om det inte spelade nån roll varifrån bröstmjölken kom ifrån..
men drack med godan ro gjorde hon.. ca 60 ml.
så nu känns det lite lugnare.. att man inte behöver truga.. :)

vira och mormor. :)

xoxo.

2 kommentarer:

Denise sa...

testade flaska igår på C och hon drack ca 75 ml, efter lite trugande... Skönt att veta att det fungerar. Dock har jag lite "ledsamma" nyheter. Vi ska på babysim i Uppsala den 29 mars, så vi kan inte festa speciellt mkt den 28e. Klart vi kommer, men det blir lugnt för våran del eftersom vi måste ta tåget tidigt på söndagen... =/ Prioriterar C framför mitt eget "supande". Det blir väl fler ggr =D

Anonym sa...

Härligt att hon tar flaska!