Pages

lördag, februari 28, 2009

Delfinal 4.

då var fjärde delfinalen av melodifestivalen över..
en bland dom sämsta måste jag säga.
den här gången var dock första gången pausunderhållningen
var roligt med parodi på petter och grabbarna. :)

Agnes
Hon sjunger ju himla bra.. och låten var ju helt okej..
men mer än så tyckte jag inte det var..
frågan är ju dock va hade människan på sig?

Star Pilots
Allså visst att det ska finnas lite gay flärd i MF..
men come on! det här tog ju priset..
och hur kan man kalla sig för en grupp när bara en sjunger?

Susanne Alfvengren
helt okej.. men mellanmjölken fortsätter.
Såg ut som hon hade en lila kör dräkt på sig..

Anna Sahlene & Maria Haukkas Storeng
Den här låten tyckte jag om.. lite Bond inspirerad..
och dom framhävde ju verkligen sina bästa kroppsliga delar.
Tyckte den här var bäst i fälten.. men det fick ju inte vidare. :(

Thorleif
Jag har inget emot dansband.. men ett dansband som har
en sångare som knappt kan sjunga förstår jag inte hur dom
kan ha kunnat hålla på så länge.. och inte var låten speciellt bra.

Sarah Dawn Finer
Effektfullt med solen i bakgrunden..
men jag fick inga jätte rysningen.. men låten var ju bra..
att den inte gick vidare direkt förstår jag inte heller.
Jag måste tappat min slagerkänsla sen jag blev gravid.

Next 3
Söta pojkar.. eller nee inte ens det..
rätt okej refräng men resten var bara pinsam.

Malena Ernman
Jag brukar kunna tycka om opera.. helst med lite pop touch..
och det var det ju.. men det här tyckte jag inte om..
okej det var inte värdlöst.. men direkt till Globen?!
lät vid ett tillfälle som hon fick nått i halsen..

så nu har vi hört alla låtar som melodifestivalen hade att erbjuda..
och även om alla brukar tycka att fel låtar gick vidare osv..
så brukar det när man ser finalen att det blev ju rätt bra ändå..
dock vet jag inte om jag kan säga det iår..
jag är i exstas som jag brukar vara inför finalen..
hoppas det hinner ändra sig på 2 veckor.. för då smäller det. :)

xoxo

2 kommentarer:

Denise sa...

Jag tyckte bäst om Agnes och Starpilots. Hade verkligen Anna Book sagt att Mollys låt var tråkig, eller var det ett skämt?

Denise sa...

Och denna gång röstade jag två ggr på agnes- så jag har rätt att klaga, men tyckte att det var rätt okej låtar som gick vidare så =)