Pages

söndag, februari 22, 2009

Delfinal 3.

okej jag skrev inget på omgång 2.. orkade ärligt talat inte.
men igår så tyckte jag personligen det var den bäst
omgången hittills och fältet hade även med den låt
jag tycker är bäst hittills.. så det får blir en liten snabbgenomgång. :)

Velvet
Vid första lyssningen blev jag lite besviken.. tyckte ju himla mycket
om hennes låtMi Amore förra gången.. men till snabbgenomgången så
hade låten växt och helt klart en låt jag kommer lyssna på. :)
tråkigt att den inte gick vidare.. men va vet svenska folket..

Rigo & The Topaz Sound feat. Red Fox
Jag tyckte först det var riktig kass.. men den växte mer och mer..
riktigt rolig låt även om den var himla tjatig.

Molly Sandén
Äääälskade denna låt.. jag är ju sucker för ballader..
och den här gav mig rysningar.. och hon hade utstrålning.
Jag tror på den här låten.. kanske inte kommer vinna..
för där tror jag på mums mums.. men kanske har en chans iaf. :)

E.M.D
Låten var mer än okej.. och uppträdandet gjorde dom bättre
andra gången.. men jag tänker så himla mycket på benjamin syrsa
pga av dessa himla kläder dom hade på sig.

Mikael Rickfors
Usch usch usch.. hur den här låten kunde komma femma det
förstår jag inte alls.. men å andra sidan kom ju Christer Sjögren
förra året till final.. så det kanske är nått liknande här.

Maja Gullstrand
Jag älskar ju Majas röst.. alltid gjort.. och hennes skånska gör
det ju inte sämre.. :) men jaa låten var ju inte en av hennes bästa.
men sockersöt va hon.. dock gillade jag inte att hon blivit blond.

Sofia
Först tänkte jag neej.. inte en sån som blivit inkvoterad för hon
sjunger på nått annat språk.. men ack så fel jag hade..
tyckte om den här låten och tack juryn för att den fick en till chans! :)

BWO
Dom brukar göra himla bra låtar.. och visst låten var väl inte kass..
men nee borde inte kommit till andra chansen..
dock tror jag vi får stå ut med BWO tills dom vinner nått år
innan dom ger upp och inte kommer tillbaka till melodifestivalen..
dock kommer eller får det inte ske iår..
så välkommen tillbaka nästa år.. med en uptempo låt tack! :)

xoxo.

1 kommentarer:

Carro sa...

Haha min rygg var med i melodifestivalen igår :) Sketchen på äldreboendet spelade dom in på mitt jobb, så det var jag som gick in i köket i bakrunden med blå tröja och uppsatt hår :) Lite roligt!