Pages

onsdag, februari 11, 2009

Skrik Monster.

min lugna lilla bebis har blivit ett skrikande monster..
igår skrek hon från 23 till ca 1..
jag visste inte va hon ville eller hur jag skulle få henne
att sluta skrika.. hon bara skrek och skrek.
kunde få tyst på henne små stunder men så fort
jag trodde att nu var hon klar skriken..
då satte hon igång igen.

nu har hon vaknat igen här vid 7..
och gnällandet har fortsatt med lite skrik emellan åt.
försöker lufta rumpan på henne..
men det går sådär.. tror inte hon tycker om det.

jag vet inte va jag ska ta mig till..
skriker hon för att hon har ont i magen?
jag har gett henne magmassage.. men det är inte heller populärt.
och va jag än gör.. vaggar, vyssar, sjunger, går runt m.m.
det hjälper ju inte.. jag ger snart upp.
usch vilken dålig mamma jag måste vara..
fattar inte varför hon skriker.

xoxo.

6 kommentarer:

Verrix sa...

Nej då. tänk inte så. Men försök mer med mag massagen, kan vara en släng av kolik. Har dom visat på bvc hur man gör sol o måne + vattenfalls massagen? Är det magen som krånglar så kan den hjälpa. Ta lite olja på magen o massera på. testa även att dra upp hennes ben mot magen några gånger, eller hur man ska säga. (så det blir som hon hukar sej fast liggande, det kan hjälpa ev gaser att komma ut.)
Det tar lite tid innan man vet alla signaler från sitt barn så känn dej inte som en dålig mamma. Hon känner även av dej om du är orolig eller blir nervös med mera. Så försök hålla dej lugn fast du känner dej stressad eller uppjagad. Vet presic hur du känner dej, man vill ju bara göra sitt bästa och vara en bra mamma. Men det är du ju redan så. ;)

Hoppas detta hjälper er lite på traven.
Kram

Anonym sa...

Hette visst vattenhjulet.

www.1177.se/artikel.asp?CategoryID=32840

Anonym sa...

Du är absolut inte en dålig mamma! Håller med föregående talare om att det förmodligen är magen det handlar om. Får hon ut luft? Har ni provat minifom?

Anonym sa...

Du är ingen dålig mamma för att hon skriker, vännen! Prova bärsjalen? Om hon har ont i magen brukar det hjälpa lite att få kura ihop sig i bärsjalen, och samtidigt så har hon din närhet hela tiden. Dessutom kan du ju pyssla med lite annat under tiden. :) Hoppas det går över, det är inte kul när de små skriker så. :(

Denise sa...

Kvällsoroligheten är så fruktansvärt jobbig! Inget duger även fast man gjort allt som går. Ligga emot axeln brukar hjälpa lite. C har börjat fisa mer och mer, så jag tror de lär sig att släppa ut det onda i magen- men hon hade också en spänd mage första månaden! Ibland såg man tom tarmarna på utsidan av magen. Läskigt, men så fyll var hon av gaser! Att hålla upp knäna mot magen i ca 6 sek som Verra skrev är ett ganska bra knep. C kunde få ur sig en del så. Jag har också stunder när jag bara vill stänga dörren och ignorera henne när hon skriker, och sen får man dåligt samvete när man tänker sådant- men va fan! Vi människor är eg inte skapta för att ta hand om barn själva. Vi är flockdjur och fick avlastning av släkten förr. Kämpa på och ring om du behöver "klaga av dig". Kram!

Anna Högrelius sa...

Du är definitivt inte en dålig mamma! Bebisar skriker ibland bara för att få skrika av sig, det är så de tränar lungorna. Annars så kan Minifom och massage hjälpa.
Tyvärr fortsätter skrikandet i äldre ålder, men då är man så van att man knappt hör det. :P

Du är en jättebra mamma! KRAM.