Pages

torsdag, december 21, 2017

Berg-o-dalbana.

Denna dagen har varit som att åka i en berg-o-dalbana. Det började med att P och vira skulle ta sig iväg för att ha en snorkeldag, när det typ åkte i 40 minuter till stället där de skulle samlas fick de veta att snorklingen blivit inställd på grund av för mycket vågor. Så för deras del var det bara att ta sig hem igen. Vi blev väldigt förvånade när de kom in genom dörren efter 11 då vi inte beräknat att de skulle vara tillbaka förrän vid 17-snåret. Men vi bokade in så de skulle åka iväg på lördag istället.

Så det blev lunch hemma och sen iväg mot poolen. Där la jag ifrån mig min mobil, vid en soffgrupp där jag brukar för att lägga mig vid solstolarna. Där chillade vi och det var inte förrän jag tänkte att jag skulle videofilma Natta som jag upptäckte att mobilen inte låg kvar där jag lagt den. Efter en hel del letande vid poolområdet så tänkte jag att jag kanske lämnade den hemma. Vilket de som känner mig vet är vääääldigt osannorlikt. Iaf gick jag hem Och tackvare att jag städat hemma så var det inte särskilt svårt att konstatera att mobilen inte gick att finna. Försökte då ringa den med Ps mobil efter att ha krånglat en del med att få på mer pengar på mobilen. Upptäckte då att den var avstängd. Det gjorde att jag förstod att den var nog med största sannolikhet stulen. Dock förstod jag inte alls när detta skulle skett då det inte varit speciellt många vid poolen och vi ligger som sagt inte speciellt långt ifrån den. Borta var den iaf. Min mobil, min bebis.

Försökte genom "Where's my android"-appen att hitta den, men då jag har mobildata avstängt så såg den bara när senaste tillfälle den hade wifi-kontakt vilket var när vi lämnat huset. Nedslagen låg jag lite i sängen och tyckte synd om mig själv samt att jag ringde och spärrade mitt simkort. Vi beslutade oss för att ta oss iväg och äta samt sedan åka till en polisstation för att anmäla mobilen stulen. På vägen stannade vi vid säkerhetsvakterna för att tala om vad som hänt och säga att om en mobil dök upp kunde de höra av sig. Lättare sagt än gjort då de inte kunde någon engelska, de hänvisade oss till poolpersonalen där vi berättade vad som hänt.

Efter mycket om och men kom vi iväg för att äta mat, vilket tog en evighet och sen körde P mot vad han hade för sig att han sett en Police Tourist-skylt. När vi nådde skylten stod det att det var 7 km till stationen vilket gjorde att vi då vände om hemåt. När vi åkte krockade en insekt med mitt öga och jag tänkte guuuud vilket j*kla skit dag detta är. När vi väl kom tillbaka till CS så vinkade vakterna till sig oss och gestikulerade nått om min mobil. Fick en av vakternas mobiltelefon där han ringt upp en av poolpersonalen som meddelade att hon hade hittat mobilen i en "shop" och att hon kunde komma förbi med mobilen till mig.

Med viss avvaktan om att det verkligen var min mobil åkte vi hem för att invänta mobilleverans. Och se på f*n, hon hade hittat min mobil. Vi tackade så himla mycket, jag typ hoppade av glädje och lämnade en del i dricks att hon hittat den. Hur hon lyckats hitta den och hur det egentligen gick till kom vi inte riktigt fram till och måste nog prata med de mer imorgon.

Helt otroligt. Kollade lite på where's my android-appen igen och mobilen kunde vi nu se vart i Ban Phe. Vad är egentligen oddsen att en får tillbaka en stulen mobil? Väldigt små kan jag tänka mig. Och om ni tror att jag och min mobil varit tighta förut, är det inget mot vad vi kommer vara nu. Haha.

0 kommentarer: