Pages

onsdag, december 13, 2017

Lucia.

Gårdagen spenderades på stranden, men i övrigt är den rätt suddig då jag fick ont i huvudet på eftermiddagen och den höll i sig tills jag somnade på kvällen. Men vira hittade såklart en vän här med som hon började umgås med. De små lekte med hennes vän och bror också. De hade en uppblåst rosa delfin och blå haj som var väldigt populära. Idag skulle de åka vidare till Bangkok innan de skulle åka hem så de var så snälla och gav de till oss för det inte ville släpa på dem. Tyvärr så verkar det vara något hål i delfinen så den tappar luft hela tiden, så tyvärr får den stanna kvar här när vi lämnar Koh Samet, hajen får dock följa med till Seaside.
Idag mådde jag mycket bättre, var lite rädd att huvudvärken var på väg tillbaka ett tag under dagen. Men drack mycket vatten och åt bra då vi tog lite grillad kyckling och majskolvar på stranden, så huvudvärken den höll sig borta. Vi var på stranden mellan 09 till 14, sen drog vi oss till vårt rum och duschade och tog en liten siesta. Efter tog barnen på sig de luciakläder som vi släpat med oss från Sverige för just denna dag.

Nu på kvällen åkte vi bort till ankomst stranden för jag är väldigt sugen på att köpa en stor uppblåsbar enhörning, ja ni hörde rätt. Det är jag som är sugen på den. Haha! Barnen får väl kanske låna den lite. Hehe. Tyvärr så var vi för sent ute då försäljaren packat ihop och inte fanns tillgänglig på kvällen. Men de hade även flera som flätade hår där och då Bella och Viras flätor inte blev jättebra funderar vi på att åka dit på dagen. Allt för denna enhörning som förmodligen är tokdyr. Men va gör en inte för att få sin motherf**king unicorn!

Jobbandet har det blivit lite dåligt av dessa dagar då citrix inte fungerar särskilt bra med den hastighet som finns på wifi:t som finns på hotellet. Men får ta tag i det när vi kommer tillbaka till Seaside igen. Inte som det är någon panik, att jag loggar in på min mail och försöker jobba härifrån bara ses som en bonus och är helt självvalt. 

0 kommentarer: