Pages

fredag, december 08, 2017

Festival.

Igår blev det sådan sen hemkomst så blev varken jobb eller bloggande, men då jag vaknade först igen, har att göra med att jag får in en ljusstrima precis vid mitt huvud om jag ligger mot fönstret. Detta gör att jag vaknar och inte kan somna om. Men men just nu håller jag på att koka lite ägg till frukost så tänkte jag att några minuters bloggande borde jag få till innan jag väcker viran och P. De små ligger i soffan bredvid och kollar platta.

Dagen började med poolhäng fram till 15 ungefär då vi drog oss hemåt och åt lite lunch i form av nudlar och korv, väldigt uppskattat av barnen. P begav sig sen ut på uppdrag, och när han kom hem hade han lyckats att hyra en sareng. Jättefin är den och det kommer göra vår vistelse här så mycket smidigare att slippa försöka få tag på en taxi eller en sareng som kan köra oss. För detta är inte Phuket mina vänner, nej de kastar sig inte på en här.
Jag hade läst på facebook att inne i Ban Phe var det nu festival mellan den 6-10 december. Så med målet att ta oss dit packade vi in hela familjen i sarengen och for dit. Men jaa vår familj är kanske inte bäst när det kommer till att försöka hitta till saker, speciellt inte utan GPS. Så jaa blev några rundor där vi åkte åt ett håll men kände sen att nej, nu börjar vi komma ut i ödemarken så vi vänder. Tillslut kom vi fram till Ban Phes marknad vilken är måndagar och torsdagar, men de var på väg att stänga ner. Så vi gick snabbt igenom och plockade ihop lite kycklingspett, majkolvar och frukt, priserna står på allt så det är så skönt att en slipper pruta. Satte oss sen för att äta. Vi försökte fråga några om vägen angående vart vi skulle för att ta oss till Festivalen, men ingen lycka.

Tillslut satte vi oss på sarengen igen och tänkte att vi försöker ta oss dit ändå, även om vi inte visste var den var. Vi hade tur och tog oss dit rätt smidigt. Festivalen var helt crazy, det var så mycket folk och det var mat överallt i alla olika former. Det fanns studsborgar och en karusell samt en stor scen där jag antar kända thailändare framförde sina låtar.



Vi var där tills klockan började bli strax efter 21 och då P sett en stor supermarket så tog vi oss dit och handlade. Dock hade vi det sista vi gjort köpt heliumballonger till barnen, Nattas smet såklart iväg, vilket skapade en del kaos. Men hon fick välja något i butiken och sen blev hon nöjd. Nu var det bara att ta sig hem och det gick bra trots att vi var väldigt osäkra hur vi egentligen skulle ta oss hem då vi som sagt åkt fram och tillbaka flertalet gånger i olika korsningar. Men hem kom vi så äventyren fortsätter. :)

0 kommentarer: