Pages

fredag, december 08, 2017

Bodyscrub.

Dagen har varit varm och planen var att gå till poolen för att spendera dagen där,
men återigen prickade vi in tiden då de skulle rengöra poolen.
Visst är det bra att de rengör den ofta, men de kanske kunde välja att göra det andra tider på dagen. Men de jobbar väl dag precis som en annan gör hemma.

Så då fick det bli stranden istället och då jag igår såg att lite längre bort fanns ett massageställe så åkte vi dit så jag kunde få lite skön massage. Eller det var tanken i alla fall.
Väl på stranden så badade vi först lite innan jag passade på att gå iväg och lämna barnen med P.

Inne på massagestället valde jag dock istället att ta en bodyscrub som jag egentligen helst gör direkt när en kommit till ett soligt ställe för att få en bra bas att börja med. Men men lär göra ytterligare en när det är någon vecka kvar så huden inte börjar flaga det första den gör när en kommer hem. När jag nu ändå var där passade jag även på att göra en pedikyr så fick fina fötter också, vet dock inte hur hon riktigt klippte till mina naglar på vissa ställen ser det ut som jag bett om att få stiletto-naglar. Hehe.
Bokade in att Bella och Vira ska få göra rastaflätor imorgon, vi får se hur det går, vira är ju tokhåröm men jaaa hon vill ha flätor så då får hon försöka i alla fall.

Väl nere på stranden igen så höll Vira på att gräva en grop så det hjälpte jag henne med. Natta ville även att vi byggde ett sandslott så det gjorde vi också.
 
När gropen som i slutänden blev en pool enligt viran så ville hon att vi skulle ta ett kort, dock var det något som stack henne i foten så på kortet ser hon mest plågad ut då det gjorde så ont. Men det var ändå ett måste att vi skulle ta ett kort. Nattan ville såklart också att vi skulle ta ett kort på hennes sandslott.

Efter åkte vi iväg och åt på en restaurang som låg intill pizzerian som vi åt på för någon dag sen och där fick jag äntligen tag på kyckling med cashewnötter, vilket är faktiskt varit svårare än jag trodde det skulle vara att få tag på. Mycket på grund av att de flesta som ligger på Beachgatan är seafoodrestauranger.

Barnen ville först att vi skulle åka till festivalen igen, men vi kom överens om att vi väntar med det tills imorgon och vilar oss lite ikväll istället.

0 kommentarer: