Pages

onsdag, december 06, 2017

Vi fortsätter.

Innan vi kör i gång med dagens innehåll så måste vi avverka två saker.
  1. Läste jag nått efter att jag slutat blogga?
    Svar: Kort och gott nej, men för att berätta den lite längre versionen, om än nerkortad, så gick läggningen med barnen inte toppen. De är inte riktigt vana att sova tillsammans i en säng, så slutade med att Natta sov på soffan och de andra två i sängen.  
  2. Vad är problemet med att vakna klockan 1 och inte kunna somna om?
    Svar: Ingen aning faktiskt. Är det tidsomställningen? För jag somnade nog vid 23.30 (vs. 21ish kvällen innan) och vaknade ändå vid just 1. Jag gissar på den förbannade AC:en eller som vi hemma kallar värmepumpen. Det för ju alla möjliga sorters ljud med sig. Det är i alla fall den som får mig att inte somna om igen på en bra stund, närmare bestämt klockan halv fyra skulle jag nog säga att jag somnade om. Vi får väl ha en update om det går bättre i natt att sova.
Men nu struntar vi i det och berättar lite om dagen som varit istället. Jag vaknade återigen först, strax innan 9 och försökte då få upp resten av familjen. Efter lite frukost styrde vi oss mot poolen, men den var avstängd för rengöring så det fick bli stranden. Där var typ ingen förutom vi. Vi parkerade oss vid några solstolar och hoppade bland vågorna i någon timme. Det målades även i barnens målarböcker som vi tagit med. Vid ett visste vi att poolen åter skulle vara i bruk så vi gick först förbi 7/11 och köpte lite ny frukost. Sedan gick familjen mot poolen och jag dumpade det vi handlat i villan och joinade sen de andra i poolen där vi spenderade vår tid till klockan blev 16 ungefär.

Väl hemma råkade jag somna lite på soffan medan de andra höll på med plattor, hoppas jag inte fuckat upp natten nu. Vi velade fram och tillbaka om vi skulle ta oss till en restaurang eller bara koka upp lite nudlar som vi inhandlat. Vid 18.30 kom vi överens om att ta oss till en pizzeria P hade spanat in. Det var dock vid försök att få till en taxi lättare sagt än gjort men strax innan 20 fick vi i alla fall tag på en taxi och det bar äntligen av mot pizzerian.

Pizzan var god, dock åt vi rätt fort och drog oss hemåt och nu är vi hemma. Efter jag arbetat lite så är det dags att försöka sova, vi hoppas på hela natten denna gång. :)

0 kommentarer: