Pages

torsdag, december 14, 2017

Enhörning.

Sista dagen på Koh Samet och direkt efter frukosten åkte vi iväg mott ankomststranden för att fixa nya flätor på Bella och Vira samt fixa denna himla enhörning.
När vi kom till personen vi igår trodde kunde sälja enhörningen så fick vi där veta att han endast hyrde ut de för typ 300 baht/dag. Då gick vi tillbaka till butiken vi var igår och kollade på lite enhörningar men som inte precis hade just den jag ville ha. Det hade de inte nu heller, men vi tog en som var i alla fall "Close enough". Stor är den i alla fall. Haha.

Sen gick vi till de som flätar hår och där började de fläta mitt till två inbakade flätor samt nya rastaflätor på Bella och Natta. När mina flätor väl var klara, vilket inte tog lång stund började jag uppmärksamma vad som stod på de skyltar de hade. Då vi senast flätade deras hår gick det på 400 baht, men nu såg helt plötsligt siffror som 1800 m.m. Lite nervös började jag nu fråga hur mycket det skulle gå på och de säger 1500 baht/barn. Då när vi åkte funderade vi hur mycket pengar vi behövde så kanske vi tog lite på den snåla sidan och nu satt jag där med de pengar vi hade kvar och det var 2800 baht och då skulle vi behöva äta lunch samt komma tillbaka till hotellet, vilket innebar en transferkostnad på 200 baht. Började säga att jag inte hade så mycket pengar och jaa de lyssnade halvt på vad jag sa. Men det ordnade sig tillslut och det blev inte alls så dyrt som de sa från början.
Väl tillbaka på hotellet så badade vi lite och åt innan vår båttransfer tog oss tillbaka till Ban Phe där vår bokade bil tog oss tillbaka hem. Lite roligt att vi kände att det var skönt att åter komma tillbaka hem. Detta är ju inte ens vårt hem. Men vi har gjort oss hemmastadda här. :)

Efter att ha intagit en andra lunch hemma i form av nudlar samt blåst upp den gigantiska enhörningen så var vi ju tvungna att ta vår enhörning på en premiärtur. Nu chillar vi hemma, jag har jobbat och barnen sett på julkalendern och lite annat på plattan. Vi lär ta något lättare här hemma bara att äta. Sen får vi se om det blir något regn, flera dagar har det stått i YR-appen att det ska regna men regnet lyser med sin frånvaro.
 

1 kommentarer:

Anna Högrelius sa...

Älskar att det är P som blåser upp DIN enhörning! 😂😂