Pages

fredag, december 15, 2017

Skitig stränder.

Det duggade faktiskt lite igår kväll efter att jag slutat blogga men det var långt ifrån några skyfall. Medan vi var på Koh Samet lånade vi ut vår Sareng och när vi kom hem kom de förbi och hörde om vi ville ha tillbaka den vid 17 eller om vi kunde vänta två timmar så de kunde göra några ärenden. P hade tänkt att åka till 7/11 för att inhandla frukost, dock dröjde det nog en fyra timmar innan de kom tillbaka med den så då bestämde vi på kvällen att vi dagen efter skulle åka iväg och äta frukost istället.

När vi på morgonen då tog sarengen och begav oss mot en restaurang för att äta såg vi att poolen var stängd för att rengöring så vi vände om för att ta med strandväskan så vi kunde stanna vid stranden vid restaurangen vi skulle till. Väl där fanns det på denna strand massage, Bingo! Så jag blev väldigt glad och fick en skön massage på nästan 1,5 timma, 300 baht så himla billigt med. Det tycker vi om.

Stranden i övrigt var väldigt skitig, eller så blev krontrasten mellan Koh Samet och denna strand väldigt påtaglig. Så tråkigt. Vi har flera gånger tänkt att vi ska ta med oss en soppåse och plocka upp det skräp vi ser. Tycker det hemskt att se att det skräpas ner så mycket på dessa fina stränder. Verkar dock inte vara direkt att det skräpas ner på stranden utan mer att skräpet spolas mer i land från någon annanstans.

Vid 13 intog vi lunch och jag åt en papayasallad, så himla gott. Efter det for vi tillbaka till Casa Seaside och badade i poolen. Jag och P kom fram till att vi skulle åka in till Ban Phe och storhandla lite samt äta på O'learys SBD som även har en deli med svenska varor. Middagen där bestod för barnens del av stuvade makaroner och falukorv medan P tog en Black and White. Jag själv tog en alldeles för stark fajitas, det stod sizzeling så borde förstått att även om jag bad om "No spicy" så skulle jag inte klara det. Fjant som jag är när det kommer till starka maträtter. Det borde ju gå och träna upp eller nått tycker jag. Fattar bara inte hur mycket stark mat en måste äta innan en vänjer sig!?
I affären inhandlades lite ostbågar, Ahlgrens bilar m.m. Sen for vi vidare mot en stormarknad där vi inhandlade frukostgrejer såsom yoghurt, ägg, bröd osv. Nu är vi hemma så bara invänta lördagen så en får äta lite bilar, verkade färska också vilket jag tycker är rätt svårt att ens hitta hemma. Mums!

0 kommentarer: