Pages

söndag, december 24, 2017

Julafton.

Nej det blev ingen snorklingdag för vira och P igår, när vi var iväg till poolen så kom de åkandes i sarengen. Så dåligt av de som arrangera det att inte meddela oss då jag till och med bett om det då det blev inställt gången innan. Det blev poolhäng, lite siesta innan vi beställde pizza för hemleverans och såklart godis på kvällen med maratontittning till avsnitt 16 av julkalendern. Barnen har i och för sig sett alla men jag och P har bara sett det lite smått sporadiskt.

Julafton började vi med frukost och efter frukost fick barnen leta upp sina julklappar. Till och med jag fick en julklapp. Vira fick en monofena, Bella en Sylvanienfamilj i form av kaniner och Natta fick en Blixten McQueen radiostyrd bil.
Letandet efter julklapparna är i fullgång.
Efter paketöppningen hade vi lite poolhäng innan vi drog oss hemåt för att göra oss iordning oss inför det julbord vi var inbokade på. Maten var god och en blev tokmätt som alltid, men det var ju inte riktigt så gott en är van vid. Men vi fick se Kalle Ankas jul och en tomte delade ut lite paket.
Efter åkte vi och beställde glasögon till mig, vi får se hur det bli. Vi hoppas det blir bra så kan det vara överstökat. Väl hemma igen blev det lite ostbågar och annat gottis framför de sista avsnitten av julkalendern. Måste säga att jag inte var något stort fan av årets julkalender, men den var ändå bra gjord.

0 kommentarer: