Pages

måndag, oktober 01, 2007

Flytten i lördas.

Jaa nu var man klar flyttad..
men det tog ju ett tag.
började i lördas och steg upp vid 8 och åt frukost.
sen så började jag med att ställa bort kartonger
och ställa fra det som skulle kastas..
så karlarna som skulle bära det skulle få det så lätt
som de kunde.

vid 9,30 kanske mamma kom och då var patrik
iväg med sin pappa och hämta släpet.
dom var borta himla länge måsta jag säga.
jag och mamma lyckades fylla hela deras ford
sen bar det iväg för oss och vi körde första lasset till måsta.

sen rullade dan på..
jag och mamma var mest i måsta lägenheten och röjde
och man fick alltid typ bort en del då kom nästa lass..
och lägneheten blev helt full igen.
vill rikta ett tack till alla som var med under dagen
och hjälpte till.

det var:
Patriks föräldrar
Patrik syster
Koponen
Jimmy
Mamma
Tommy & Lena
och så Patrik såklart. :)

vid halv 5 var vi klara och kunde äta.
dock hade flera åkt då..
vi som tänkt bjuda på mat.
men men.. blev endå en del som blev bjudna på mat.

efter maten bar det av till marie för att fira henne.
där var jagh himla trött och hade lite smått huvudvärk.
men vid 21/22 så där nån gång släppte det..
och det blev en hel del singstar. :)

de flesta gick vid 12.
gittan stannade till 1 tror jag..
sen var det bara jag och marie och vi sjöng
och vi sjöng singstar.
sååå himla kul.
sen vid 2 tror jag gick vi ut på ballkongen
och där satt vi och pratade och rökte till en 3/3.30

sen gick jag hem.
tog bara 1 - 2 min,
såå himla skönt.
dock blir det väl tvärt om när man går ut.
men men.

natten sen gick väl sådär..
alla himla nya ljud.
ett från ventilationen som låter som
att någon ska tappa upp ett bad.
bara det att det ljudet aldrig tar slut.

drömde att jag pratade med marie och gittan om det här hemska ljudet.
sen drömde jag att patrik sa att jag inte fick äta nån kebabtallrik..
för nu när vi flyttat hit skulle vi börja våra nya liv. hehe
blir mycket drömmande när man bara lyckas sova en 20 min typ åt gången.

jaja..
ses.

3 kommentarer:

Unknown sa...

ah va kul :) du far posta lite bilder sen!

Denise sa...

Om du hittar en bålskål med tillhörande slev så är det mammas. Glömde den hos dig när vi firade mina 25 år =)

Lilian sa...

denise - glömde och glömde.. :) du tog inte med den för du skulle direkt till uppsala. jo den finns.. i städskåpet.. har inte lika mycket plats längre att ha den på. :)