Pages

måndag, oktober 22, 2007

Tjejsnack V.43

Miljö

Är det viktigt att man gör något aktivt för att förbättra för miljön?
Ja det är det, men tyvärr är jag slö för det. Källsortering är inte min grejj, sopor överhuvudtaget är inte min grejj hehe. :) Men jag sorterar burkar, glasflaskor, batterier och papper. Men kladda med maten det har jag ingen lust till.

När du handlar mat, väljer du då kravmärkta varor framför de som inte är det?
Ibland.

Väljer du att åka kollektivt om det finns möjlighet till det dit du ska?
Om jag har tillgång till bil så väljer jag den. Om det är buss eller cykel som gäller så tar jag bussen. tror inte jag får plus för att åka då.

Vad väljer du helst, nyproducerat eller second hand?
Nyproducerat. Men vi har ju inga bra second hand affärer i tuna.

Kan du ge något tips på vad man kan göra för att förbättra för miljön?
Det enda jag egentligen kan säga att jag gör är att när vi byter ut de
glödlampor som går sönder så blir det till lågenergilampor. Skulle vilja säga att vi kör typ elbil eller en hybrid.. men det har vi inte råd med.

1 kommentarer:

Denise sa...

Tänk på dina framtida barn gumman. Du vill väl att de ska kunna leva i värld som inte stinker sopor och där de kan andas utan att oroa sig för att bli sjuka? =( Dags att börja källsortera iaf. Det är så löjligt enkelt att du borde skämmas som INTE gör det! *besviken*