Pages

torsdag, november 08, 2007

Tandläkarn.

Har just kommit hem från tandläkarn i thälla.
stod ju på en reservlista och idag var det tydligen
en som ringde och avbokade sin tid..
så den fick jag.

dock inte hos min vanliga tandläkare utan hos en pia.
hon var också väldigt bra.
var inte heller den tanden som jag först trodde det var hål i..
inte heller var det visdomstanden.. utan det var i den
mitt i mellan dom tänderna, 2-7 som den tydligen heter.
iaf var det innuti tanden som det var en infektion..
lagade den i våras, men tydligen fick dom inte bort alla
bakterier, för lagningen låg över det som var infekterat.

dock fick jag veta att det dom gjorde nu var bara att
lätta på trycket i tanden.. den behöver rotfyllas.
dock har jag valt att jag tar nog bort den istället.
har en visdomstand som ligger bakom och knappt får rum.
och sen blir nog aldrig tanden helt bra efter en rotfyllning.
dessutom skulle jag få gå dit så många gånger för alla 3 rötter
skulle isf ha borrats ut.

skönt att veta att det inte var mitt fel på ett sätt.
kände mig lite trumpen av att jag kunde få ett hål
när det känns som jag inte gör annat än att ta hand om dessa tänder.
tur att man har försäkring också..
det här hade nog annars gått på en hel del pengar som jag inte har.
nu kostar det ju ingenting. :)

jobbigt att jag inte får äta på en timme..
har bara hunnit med frukost och 1 mellis idag.
jaja.. inte mycket att göra åt.

1 kommentarer:

Denise sa...

Pia är min tandläkare! Har haft hennes sen jag var liten liten =)