Pages

fredag, november 02, 2007

Whitetrashkryssning.

jaa kanske var dags och berätta lite om kryssningen
jag var på tillsammans med patrik, marie och kristian.
vi lämnade etuna i söndas vid 13 tiden ungefär..
bussen var så himla full så vi slapp stanna i strängnäs..
det gjorde dock att vi fick vänta i 3 timmar i terminalen
i värtahamnen..

där försökte vi bedriva tiden med olika lekar som
djurleken och namnleken.. man säger t.ex nils-gunnar
och fortsätter med rickard.. eller liknande.
dock gilldes inte nils-gunnar. :)

väl på båten installerade vi oss i vår hytt på däck 2.
en sak som var lite roligt under alkoholstimulans var
att vi bodde på däcket under både gris- och rävdäck :P
vi åt sedan lite fläskfile med beasås på nån tapas restaurang.
och fortsatte sen vidare till funbar där vi drack en heldel alkohol.

vid en 22 bar det ner till slagerbaren eller va den nu hette.. :)
där det blev till att sjunga karaoke för min del.
sjöng 2 låtar; "Jag ljuger så bra" och "Tusen och en natt"

sen bar det iväg tillbaka till funbar där vi fortsatte att dricka.
vi dansade också.. kristian var den som var mest på g på det..
och sen flög tiden bara iväg.. klockan var plötsligt 2
övervåningen som vi suttit på stängdes då ner..

då gick vi rätt snart vidare..
spelade lite och åt räkmacka.
sen bar det av mot sängen där vi somnade rätt snabbt.

under natten hände det en hel del.. iaf va vi märkte på morgonen.
patrik vaknar och på nått sätt så har han inget täcke som han somnade med.
han hade dock tänkt på natten att..
jaa det är ju c-hytt så vi fick väl bara 2 täcken..
det som däremot hänt var att kristian på natten tagit patriks täcke.
hans eget låg han på.. hehe dessutom hade han tagit min t-shirt.
han är för rolig den där människan. :)
det där skrattade vi åt ett bra tag.

dock mådde inte jag så himla bra på morgonen..
mådde himla illa faktiskt.. spyilla.
och var på väg en 2 ggr att gå in på toa.

men efter att ha sovit några timmar till mådde jag bättre.
dock så hade de andra då ätit varsin hamburgetallrik och shoppat i taxfree.
och ville nu vila lite på maten.

så jag gick upp själv och strosade lite i taxfreen där
jag handlade 1 mascara, 1 deep red parfym..
funderade starkt på att även att köpa christinas parfym..
men den får nog vänta ett tag.
köpte sen även bacardi razz och en hel del godis.

sen återstod det inte så mycket av kryssningen.
mer än att sätta sig på bussen där det var mycket krångel
då alla inte fick plats.. därför man skyndar sig att komma av båten. :)
tillslut kom vi iaf iväg och åkte hem till etuna. :)

kryssningen var helt klart lyckad..
dock vet jag inte om jag är så sugen på någon mer kryssning på ett tag..
får nog boka om den vi har inbokad i dec.

0 kommentarer: