Pages

torsdag, november 29, 2007

Tjejsnack V.48

Livsåskådning

Är du religiös, på vilket sätt?
Nee eller jag tror på att det finns något som vi människor
inte kan förstå oss på, och jag tror på ödet till en viss del.
På så sätt att det finns vissa saker som är förutbestämt..
men jag kan välja vägen dit.

Tror du på övernaturliga krafter och andlighet?
Ja det gör jag.

Har du sett/känt av något övernaturligt, vad?
Ja, gick på meditation under gymnasiet då jag sökte efter nått..
då fick jag se en hel del, t.ex när vissa går ner i trans och en ande
går in i dom. Det är helkonstigt att se. :)

Hur ställer du dig till fundamentalism inom religion?
Helt sjukt, hur man kan skada/döda människor eller hata några i
en religions namn är sjuk. Dock har alla relgioner såna idioter.
Pga. den historia som t.ex. kristendom har (dödat fler människor
i guds namn än någon annan religion) så har jag valt att gå ur
svenska kyrkan då jag inte kan stödja nått sånt, och också för
att jag inte är kristen.

Vad tror du sker efter döden?
Jag tror mer på reakination (öhh?) mer än på nått himmel och helvete.
Först är man ande och ser efter de man älskar,
när man sen är redo (man väntar in de man levt med,
på så sätt väljer man oftast samma människor runt en,
ens olika själsfrender) så återföds man.

0 kommentarer: