Pages

onsdag, december 12, 2007

Julmat.

Kör en copycat från Anna

Pepparkakor - Lussebullar (Båda är himla goda!)
Skumtomtar - Knäck (är inte direkt nått fan av skum i godis)
Ischoklad - Marsipan (Marsipan.. usch jag ryser. Blä!)
Köttbullar - Prinskorvar (Ända korv som funkar är falukorv)
Julkorv - Julskinka (såååå himla gott med julskinka!)
Lax - Sill (Lärde mig bara för nått år sen, senapssillen är godast)
Revbenspjäll - Janssons frestelse (åhh.. pappas jansson. mumms!)
Paradis - Alladin (Ljuschoklad är det jag mest äter)
Rullsylta - Pastej (Leverpastej syftar väl detta på!?)
Glögg - Julmust (Lärde mig dricka glögg för nått år sen, lättglögg!)
Rödbetssallad - Dopp i grytan (aldrig testat doppigrytan.. så who knows!:)
Ris a la malta - Risgrynsgröt (Båda är goda, dock får jag ingen vid jul :()
Äppelmos - Senap (Senap till skinkan måste man ju ha!)

älskar julmat.. därför vår familj har det 3 ggr om året.
påsk, midsommar och jul..
menar hur skulle midsommar vara utan midsommarskinkan. hehe :)

0 kommentarer: