Pages

torsdag, december 20, 2007

Tjejsnack V.51

Julen

Var och med vilka ska du fira jul?
Jag & Patrik börjar vårat firande hos min pappa på uppesittarkvällen.
Där brukar vi få den mest goda janssons frestelsen på hela julen,
kanske för att pappa gör den med mycket mycket grädde.

På julafton så kommer vi iår vara hos min kusin Jonas
och hans familj, där min mamma och hennes bror
är det som binder oss samman.
Vi kommer väl totalt vara 12 personer där iår kan jag tänka.
Vi kommer dit lite innan 13 och vid 13 är det tänkt att vi tar glöggen
och sen sätter vi igång att äta allt hemma lagat tills typ Kalle börjar.
Då ser vi på det och sen efteråt öppnar vi julklappar.

Sedan bär det av till Patriks föräldrar i Kvicksund.
Där äter vi lite julbord igen.. att man redan är rätt mätt gör inte så
mycket då det mesta där är halvfabrikat.. gott, men inte super. :P
sen så öppnas det julklappar även här.

Köper du mycket julklappar, har du köpt klart eller har du några kvar?
Patriks och mina gemensamma julklappar är klara.
Dock har jag bara köpte en lite grejj till patrik
och vet inte va jag ska köpa mer.
så jag har lite panik i den frågan. :/

Vad önskar du dig i julklapp?
Jag har en hel önskelista...
så vill ni veta det är det bara att lusläsa ;P

Vad betyder julen för dig?
Julen betyder Familj, God mat & Julklappar.

Har du gran, vilken sort och när ställer du in/klär den?
Nee vi har ingen gran iår.
men förra året hade vi en väldigt fin gran, en kungsgran.
den klädde vi i lila och guld.
fin fin var den! :)


Julmaten hos mamma förra året.


Våran fina Julgran 2006

0 kommentarer: