Pages

onsdag, december 12, 2007

Marholmen.

när man missar att skriva en sak..
då blir det nästan inte av att man skriver om det.
och det blir som nästan ett hinder för man känner
att egentligen borde man skriva om det först..
innan man fortsätter med någe annat.

men nu tänkte jag ta tag i vad som hände i helgen.
vi var nämligen i Marholmen som ligger typ vid Norrtälje.
varför man åker så långt för att festa det vet jag inte.
men jag hade iaf kul.. även om jag på söndan bara hade
velat vakna upp i min egna säng..
eller iaf en i närheten av eskilstuna.

ett stort gäng var vi iaf.
jag skulle gissa på 19 stycken.
killarna åkte upp på fredan och hade lite grabbkväll.
tjejerna kom dit på lördan.
vi var tvugna att åka vid 14..
för jag trodde att marie skulle jobba och hade därför inte tagit ledigt.
vilket hade varit enkelt löst om jag typ veckan innan bara frågat marie.
men men.. så kan det ju gå.

iaf så var vi där på 2 timmar 15 min.
45 snabbare är pojkarna när dom åkte upp.
väl uppe pussade jag först lite på patrik..
som tydligen hade saknat mig en hel del..
även fast vi bara inte setts på lite över ett dygn.
sen började det drickas.
och sen åt vi lite mat; fläskfile, klyftpotatis och beasås.
det var helt okej.

men som alltid när jag redan börjat dricka innan så förlorar jag min aptit.
sen spelade vi ett man mot kvinnor spel.
det var himla roligt.. även om jag inte tycker man kan säga
att det är kill och tjejfrågor..
förutom bilfrågor... som vi jämt körde på.
men såklart vann ju vi tjejer.
och varje gång vi vann gjorde vi en segertjoande..
typ apa eller ropa typ visa pattarna..
för killarna var så töntiga när dom vann.. och gjorde typ nått sånt.
dock inte lika organiserat.. haha.

sen fortsatte kvällen..
de flesta körde guitarhero.. men eftersom jag suger på det.
så väntade jag tills det blev dags för singstar.
mest stolt att donny aldrig lyckades slå mig.
fast han fick välja låt och han är så himla duktig.

sen hamnade jag och patrik i en discution med
maries moster om barnuppfostran och sånt.
himla svårt det där.. för även om jag har en klar bild
hur jag tycker och tänker.. så vet jag ju inte hur skolan är idag.
menar.. visst var inte så länge sen jag gick..
men kan skolan har försämrats så radikalt som hon beskrev?
vi får väl se om några år, då våra barn hamnar i skolan.

dock tycker jag det är konstigt att vi inte kan släppa på klänningen.
tror inte förrens vi släpper att det är en tjejgrej så kommer
könen bli riktigt lika i samhället.
visst, jag vet att jag inte är tillräkligt modig att ta på min son
en klänning till dagis.
men att man inte ens kan tänka sig att klä på sin son en klänning.
det är det som gör att om jag nu skulle göra det att den skulle bli mobbad.
allt startar ju faktiskt hos föräldrarna och inte hos barnen.

mycket givande diskution även om jag tror inte hon tror
att jag tog in nått av det hon sa så gjorde hon intryck.
även om jag är väldigt dålig på att visa det när jag är onykter.
måste bli bättre på att lyssna när jag diskuterar.

efter diskutionen var alla typ borta.
och jag och patrik gick till hans stuga för att mysa lite..
dock satt massor där och de skulle just gå och hämta stereon.
så jag låg och myste med patrik tills jag blev trött..
sen gick jag och la mig.
att sen bädda i mörker är en egenskap jag är bra på. :)

morgonen efter så kom vi iväg från stugorna vid 12.30 ungefär.
massor med strul med olika saker.. men iaf så kom vi iväg.
dock hade strulet bara börjat för dom som skulle visa vägen
dom bara försvann på typ nån minut.
sen dom som kunde lite mer om vägen genom sthlm..
dock körde också på som fan och försvann.
stackars marie körde och usch.. jag hade brytit ihop.

väl hemma var jag jätte trött..
och jag sov mest hela kvällen.
det var min helg. :)

1 kommentarer:

Anonym sa...

Du och dina fyllediskussioner.. aldrig bra! ;)