Pages

fredag, december 07, 2007

Tidningstvätt.

nu har jag gjort det igen.
en sak som jag tror nästan bara jag kan göra.
jag har råkat tvätta en tvätt med en tidning.

ni vet hur det är när man glömt en liten lapp i en ficka..?
om ni tar hur den tvätten blir..
och gångra det med sisådär en 20 gånger.
det var tidning över allt.
en stor klump av det som blev kvar av tidningen
låg i en av patriks t-shirtar.
suck.

så nu håller jag på att tvätta om hela tvätten..
men jag vet inte ens om det kommer bli bra.
försökte ta bort det som fastnat..
men det var för mycket och satt rätt fast.
så nu håller jag tummarna.

men ni kankse undrar hur jag lyckats med denna sak?
jo patrik har någon gång under ett av sina längre toabesök
tagit med en sme-journalen tidning in på toa..
den låg där sen ett tag och blev blöt då man duschade.
så jag la upp den på tvättmaskin så den inte skulle bli blöt någe mer.
vi har en topmatadtvättmaskin och luckan stod då öppen..
tidningen flög sen ner där för nån dag sen.
och nu när jag skulle tvätta tänkte jag
inte på att där i ligger en tidning.
utan jag slängde i all tvätt som jag brukar.
jaa så kan det gå när Lilian är i farten.

0 kommentarer: