Pages

tisdag, december 04, 2007

Myskryssning.

kanske dags och berätta lite om kryssningen
jag och patrik var på sönda till månda.
vi fick skjuts upp av hans syster..
efter lite om och men.. men ändå :)

var framme vid terminalen 16.50.
så vi checkade först in och fick alla våra biljetter.
sen så åkte vi upp och stod i kö i en kvart innan
de började släppa in folk på båten.

väl på båten gick vi till vår hytt som låg på 7de våningen.
nummer 7007 hade vi.
när tog jag lite kort på mig själv då jag tycker jag
blivit så himla snygg i mitt bruna hår. hehe :)

vid 18 gick vi iväg till en pub och drack en drink där
innan vi begav oss till buffen som vi skulle äta 18.30
där moffa vi i massor med julmat.
vid samma bord som oss hade de sutti 2 tjejer
som pratade febrilt medans jag och patrik satt rätt tysta och åt.
tillslut började dom prata med oss.. en 23åring och 40åring.
dom var rätt roliga även om jag inte vet om
23 åringen var en mytoman eller verkligen:
suttit inne, varit modell, drev 2 restauranger,
fick ut 24.000 efter skatt, hållt på med kokain,
snott en hel del bilar m.m m.m
men hon var snäll iaf.
och himla rolig.

iaf så var vi med dom lite tag.
satt i deras hytt och drack lite..
sedan drog dom in lite till människor som jag vet inte
va jag ska säga om dom.. men jaa.. slitna människor.

iaf så vid 12 försvann alla och då passade vi på att
gå till våran hytt och myste lite..
sen somnade patrik och jag la mig i min säng och sov jag med.
dock sov jag inte så där himla bra..
sov faktiskt bättre sist vi åkte på kryssning..
men då var jag väl så pass full att jag inte hörde alla nya ljud.

på morgonen hade vi sjöfrukost beställt..
så vid ca 9 gick vi och åt den..
sen gick vi ner till spa avdelningen som vi skulle till sen
vid 10.30 och bokade en behandling, fot de luxe.
de innehöll massage för fötter, händer, nacken och huvet.
vi bokade då om våran badritual till en timme senare så
vi kunde göra dom i anslutning till varandra
för behandligen skulle ske 13.00

så innan spat gick vi och vilade ett tag på hytten.
vid 11.30 gick vi tillbaka till spat där vi först gjorde badritualen.
som innebar att man peelade, smörjde in oss och lite facemask.
satt i finskbastu och så badade vi lite i olika pooler.
2 hade +39 grader medan en hade 9 grader.
den lyckades jag iaf komma ner i. :)

sen testade jag även ångbastu för första gången..
var inte vidare mysigt... men men :)
sen låg vi på relaxen ett tag och åt lite chokladdoppade jordgubbar.
och en fruktmixad drink slank också ner.
sen var det dags för vår behandling som var jätte skön. :)

efter vi var klara på spat så var det inte mycket tid kvar.
vi gick på taxfreen och sen så var det bara att typ gå och ställa sig
för att komma ut och åka iväg med bussen.

även om det höll på att bli värre whitetrash än det skulle..
med tanke på de människor vi träffade.
så lyckades vi göra det här till en väldigt mysig kryssning.
där jag och patrik ägnade mycket tid tillsammans. :)

0 kommentarer: