Pages

torsdag, december 06, 2007

Uppdrag granskning.

jag blir så arg på han josefsson i uppdrag granskning.
visst att han ofta uppdagar stora skandaler.
men när han går fram skadar han massor med människor.

för hur hårt kommer egentligen ICA bli drabbat..
visst folk kommer kanske inte hnadla där på nån månad.
sen är det gårdagens nyheter och allt blir som vanligt igen.
men de som var butiksägare i det här repotaget.
hur många av dom tror du har jobb idag?
han går på den lilla människan.
precis så gör han varje gång.

han borde förbjudas att använda dold kamera.
nästa gång kanske det är dig att cirklar in som sitt nästa offer.

jag själv såg repotaget i en 5 min.
sen var jag så arg på han att jag gick därifrån.
bojkott av uppdrag granskning tycker jag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu missade jag iofs programmet igår.. men såsom jag förstått det så var det dessa butiksägare som märkte om dåligt kött för försäljning? Dessa butiksägare tycker jag inte ett dugg synd om faktiskt. De bryter inte bara mot lagen, de riskerar att göra folk sjuka, bara för att tjäna en extra slant. Tycker det är tragiskt. Men som sagt så missade jag ju programmet, så du kanske menade några andra "små människor".. :) Brukar inte kolla på programmet speciellt ofta annars heller, så jag har ingen erfarenhet om huruvida han brukar gå på den lilla människan mer än behövligt..

Anonym sa...

Tror jag måste hoppa över det, har tenta kl 9 på lördag morgon. :( Annars hade jag varit på! Tack för att du frågade iaf. :)

Anonym sa...

Nu har jag sett reprisen på programmet. :) Butiksägarna tjänade ju nästan en miljon i månaden, herregud. så jag tyckte inte så synd om dem trots allt. ;) För den lönen borde de sköta sina butiker utan sånt här skit.

Anna Högrelius sa...

Jag måste nog faktiskt hålla med Pethra i den här frågan. De där butiksägarna klarar sig, medan de faktiskt riskerar "de små människornas" hälsa. Jag bojkottar hellre de ICA-affärerna som märker om kött än att bojkotta ett program som tar upp sanningen.
För övrigt gillar jag Josefsson. ;]