Pages

lördag, april 19, 2008

Insikt?

Är på jobbet just nu och har just gått runt och beställt varor..
men då det inte kommit nån kund har jag också tänkt en del.
Jag tror jag håller på och skjuter bort en av mina vänner..

när jag insåg det började jag tänka varför..
menar jag kan skylla på att jag tycker att hon har total förändrats..
men det skulle inte stämma in..
jag skulle kunna skylla på att vi är på två olika platser i livet..
att vi kankse håller på att växa isär.. men det tror jag inte heller på.

nee det är jag som gör det.
ända sedan förra året då jag kom till insikt att det här
kanske inte var en vännskap som skulle finnas för alltid.
Att jag fast det kändes så ett tag..
inte var en del av hennes familj.. jag kunde bli utbytt.
då tror jag att jag istället för att vänta..
inte på en gång och inte medvetet.. började putta själv.

hel sjuk då jag minst av allt vill förlora den här vännen.
men jag tror nu efter en del tänkande att det faktiskt kan var så.
Jag skjuter bort henne för att slippa bli den som blir bort skjuten..
menar på det sättet har jag ju bara mig själv att skylla..
även om jag förmodligen skulle hitta på massa anledningar
som inte var mitt fel och varför det blev som det blev.

frågan är ju nu vad kommer jag göra åt saken..
för så här kan jag ju inte fortsätta.. vill inte förlora henne.
tror jag måste tänka lite mer på det faktiskt.
xoxo.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oavsett om det blir Uppsala igen så kommer jag säkerligen vara hemma mer i Eskilstuna. Måste nog ha lite stöd hemmifrån... Fan va läskigt det här är eg. Så tidigt men ändå... Du VET att det alltid är du och jag!!!

Anna Högrelius sa...

Vissa vänner har man för livet, andra inte. Det betyder inte att man tycker sämre om de som försvinner. Bara att man står på olika ställen i livet och inte har så mycket gemensamt längre. Ha roligt med de vänner du har! Vi ses nästa vecka, gumman. :D