Pages

tisdag, april 15, 2008

Sotaren.

jävla sotare som kommer halv 8 på morgonen.
vaknade av att nån ringde på..
tänkte inte mer på det..
men sen gick nån in och ropa hallå.

va fan är det här tänkte jag.
han sa att det var sotaren..
jag bara jaha.. tänkte nästan somna om.
men hann dock tänka.. vi har ju ingen öppenspis.
vi måste in i här säger han och knackar på sovrumsdörren.
jag bara jaha jag ligger här naken och måste
få på mig nått eller nått sånt.
han bara ni har fått lapp om det här..
jag bara det har vi då inte alls det.

medans jag tog på mig ringde jag P.
jo vi hade fått en lapp.. för länge sen.
jag tog på mig lite halvt och gick in på toa..
där jag stannade tills dom gått.

sen ringde jag upp P igen och as skällde på honom.
bra att säga till om att en sotare ska komma..
menar han går så tidigt så han behöver aldrig bry sig..
men jag är ju kvar här i lägenheten.

och varför går man in till folk halv 8 på morgonen..
hur många är inte hemma då?
alla den här upprördheten har gjort att jag fått lite huvudvärk..

är det menningen att jag ska ha huvudvärk
varje gång jag ska på intervju?
dålig dag jag känner det här kommer bli..
fick inte vakna snällt och försiktigt..

1 kommentarer:

Anonym sa...

Halv åtta på morgonen är det nog tänkt att folk ska vara på sina jobb eller åtminstone uppe o på väg. Hehe. Sotarna måste ju också börja sin dag nångång liksom.. ;) Men irriterande för det, absolut.