Pages

lördag, februari 09, 2008

Delfinal 1.

inledningen var rolig med Arja & Berghagen.
Berghagen smekande över teddybjörnen Fredriksson. humor! :)
men såg inte Berghagen väldigt annorlunda ut.. gått upp i vikt?
Melodifestivalenlåten.. jag bara älskar denna låt!
om det var en riktig låt skulle jag rösta på den! :)

förövrigt tyckte jag tävlingen som Luuk hade med artisterna
var kul men ändå rätt värdelös.. men nått måste de ju göra.
så varför inte en tävling som man kan följa varje vecka..
i slutänden blev det 6 - 2 till Luuk
Greenroomtjejen var helt värdelös!

Nu till mina låtomdömmen:

Låt nr. 1 Etype & Poodles - Line of fire
Självklar pyroteknik.. kunde man vara utan? :)
Men va gör Etype egentligen där??
han var helt överflödig, tyckte inte ha skutta runt som han
brukar göra som är hela hans grejj.
Poodles kunde lika gärna gjort den här låten själva.
Men låten var helt okej som jag tycker borde gå vidare.

P betyg 6
Våra röstningar:
1a omgången = 1ggn
2dra omgången = 0 ggr.

Låt nr. 2 Face-84 - Alla mina ex
The Pinks eller Gyllenetider feeling, fast sämre.
Gullig röst på sångaren och låten var väl okej,
men jag tror inte den går vidare.
En av tjejerna hade himla snygg tatuering.

P betyg 4
Våra röstningar:
1 omgången = 0 ggr.

Låt nr. 3 Velvet - Deja Vu
Tänkte först shit va många låtskrivare.. fler kockar..
men som jag förespådde helt klart en lilian låt.
Hennes kläder som var höga byxor med ett guld linne var
otroligt snyggt.. var kan jag få tag på byxorna??

P betyg 9
Våra röstningar
1 omgången = 3 ggr.
2 omgången = 3 ggr.

Låt nr. 4 Brandu - Lullaby
Söt pojke, bra sångröst, bra ballad
MEN som Tony Erwing i Let's Dance skulle säga
den hade inte det där lilla extra.. det där pirret som en
ballad verkligen behöver fanns inte där.
Fjårtis varning dock! :)

P betyg 5
Våra röstningar:
1 omgången: 0 röster.

Låt nr. 5 Michael Michailoff - That's Love
Så Andreas Jonsson kopia i låtens början!
men helt klart en okej låt. Förmodligen en radiodänga.
Funderade rätt länge hur jag kunde känna igen han..
är han rätt inte lik Zlatan?
Han har varit med i Fame Factory.. därför jag kände igen han :)

P betyg 7
Vår röstningar:
1a omgången = 1ggn.

Låt nr. 6 Amy Diamond - Thank You.
Helt klart går hon vidare till Finalen, vilken talang!
Är hon inte för gullig?
Men när ska hon skaffa tandställning, gluggen borde täppas igen.
Fatta att hon är 15, snart 16 år..
Hon har vinnarchans.
(hon hinner fylla 16 innan Eurovision då de har som regel att
man måste vara 16 år för att få deltaga)

P betyg 9
Våran Röstning:
1a omgången = 2 ggr.
2dra omgången = 2 ggr.

Låt nr. 7 Suzzie Tapper - Visst finns Mirakel
Hatar att de spelar på hennes Parkinson, bra att det skapar everness.
Men det ger ju bara sympatiröster.
Hon har inte heller samma karisma som Marie förra året.
Hon låter som Eva Dahlgren.
Verkar som hon ska börja gråta vilken sekund som helst.
Låten var väl helt okej men skulle varit bättre med en bättre sångare
så som Shirley eller Sonja.. då skulle den kunna glänsa.
Men jag kankse bara har förutfattade meningar..

P betyg 6
Våra röstningar:
1a omgången: 0 ggr.
2dra omgången: 0 ggr.

Låt nr. 8 Christer Sjögren - I Love Europe
Tacky att försöka få röster i europa om han skulle vinna allt.
Kan bara få gamlingars röster, hoppas dom inte förstår hur
man använder en telefon.
Han måste vara inkvoterad.
Den får inte gå vidare!!
Fjädrar och flaggor.....
finns bara ett ord för allt: TACKY!

P betyg 1
Våra röstningar:
1a omgången: 0 ggr.
2dra omgången: 0 ggr.

0 kommentarer: