Pages

fredag, februari 08, 2008

Snart börjar det..

nu är det inte långt kvar innan melodifestivalen
med allt vad det innebär drar igång.
ni som känner mig vet att jag älskar detta. :)
så jag tänkte försöka att ta mig ikragen och skriva en
hel del om detta så ni får höra mina åsikter.
menar lite extra engegerad måste man ju vara om
man ska och se finalen live för första gången i sitt liv!! :)

den här gången startar dom i Göteborg.
Göteborg brukar alltid ha många bra artister med..
ofta också så att det ofta är någon från det heatet
som åker ut fast de skulle platsat i finalen.
ibland vet jag inte hur Christer Björkman tänker.

imorrn kommer vi få se
  • Etype & The Poddles
  • Face-84
  • Michael Michailoff
  • Christer Sjögren
  • Velvet
  • Amy Diamond
  • Brandur
  • Suzzie Tapper

Jag gissar utan att ha hört nån av dom att
Etype, Christer Sjögren och Amy Diamond tävlar om de
2 direktplatser man kan ta till finalen.
Kända artister har alltid en fördel.

Läst lite på aftonbladet och jag höjer nog ett varningens finger
för att Suzzie Tapper kan bli en kandidat att räkna med..
hon har tydligen Parkinsson och har nån egenskriven låt,
sånt faller man lätt för.. menar kolla bara förra året hur det
gick för vindögda skolfröken Marie..

jag själv vet att jag troligen kommer falla för Velvets låt..
och troligtvis kommer inte den gå vidare ens till andra chansen. :/

xoxo.

0 kommentarer: