Pages

torsdag, februari 07, 2008

Tjejsnack V.06

Astrid Lindgren

Har du läst mycket av Astrid Lindgrens böcker och/eller sett många av hennes filmer?
Har nog inte läst så många av böckerna..
de böcker jag tror jag läst är Saltkråkan..
och sen några kort historier som nån historia
som var under en rosenbuske eller nått..
kan ju ha drömt också.. hehe :)
men alla filmer har jag sett. :)
Har faktiskt hela boxen + Mio filmen på datorn.

Vilken/vilka favoriter har du?
Jag tycker om Ronja och Barnen i Bullerbyn

Vilken Astrid Lindgren-figur kan du absolut inte med?
Nu har jag tänkt ett bra tag och det finns nog inte någon jag
riktigt avskyr.. sen kan man ju tycka mindre om vissa..
så som grannpojken till Madicken och Karlsson på taket.

Vem av Astrid Lindgren-figurerna är du mest lik?
Nu är jag väl inte så lik nån.. men P brukar kalla mig Ronja när
jag är rufsig i håret eller nått. :)
Men med tanke på hur rödhårig och fräknig
jag var som barn så var jag nog mest lik Pippi.

Vem av Astrid Lindgren-figurerna skulle du vilja vara? Varför?
När jag var liten ville jag vara Ronja.
För att jag tycker det verkade coolt att leva så där "förritiden" som hon gjorde.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Ja det är klart du får lägga till mig där :)

Anonym sa...

Hallo! Vi kommer nog inte hinna se hela melodifestivalen, ska ut och käka på ming kl 7 så.. Vi firar 6 år. :) Men vi är ju inte så hajpade som ni vad gäller det så.. hehe. får väl se om det blir något röstat. Ha så mysigt ni med. =)